سایه سیاست های بانک مرکزی آمریکا بر بازار نفت و طلا /

رئیس بانک مرکزی آمریکا(فدرال رزرو) سیاست های این بانک را برای کمیسیون اقتصادی کنگره آمریکا تشریح کرد تا سایه تصمیم گیری های آتی او بر تحولات بازار نفت و طلا سنگین تر شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از خبرآنلاین  به گفته بن برنانکی ، بانک مرکزی آمریکا در انتظار مشاهده علائمی از بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا است و تا آن زمان به سیاستهای پولی حمایتی خود ادامه خواهد داد.

برنانکی گفت :" افزایش تقاضای خانوارهای آمریکایی و شرکتها از عوامل ایجاد رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال است. این مساله کاهش میزان مخارج دولتی را به ویژه در بخش دفاعی جبران کرده است. به رغم این بهود اوضاع کارآفرینی همچنان نامطلوب است . میزان بیکاری همچنان بالاتر از میزان عادی و مرسوم آن قرار دارد."

به این ترتیب بانک مرکزی آمریکا به اجرای برنامه خرید اوراق قرضه تا سقف 85 میلیارد دلار در ماه ادامه خواهد داد. بانک مرکزی آمریکا اعتقاد دارد با ایجاد تغییراتی در سیاستهای پولی حمایتی، باعث افزایش نرخ بهره و متوقف شدن روند احیای امور اقتصادی خواهد شد.
در همین حال وی در پاسخ به سوال اعضای کنگره در خصوص زمان کاهش میزان خرید اوراق قرضه تصریح کرد:" چنانچه بازار کار آمریکا به وضع مطلوبی برسد وی میزان خرید اوراق قرضه را کاهش خواهد داد."

رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت:" در حال حاضر نرخ تورم یک درصد می باشد که کمتر از حد انتظار 2درصدی این بانک است و علت این امر هم کاهش قیمت نفت است."

اظهارات برنانکی موجب افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر جهان شد و این مساله تاثیر زیادی بر افت قیمت نفت و طلا خواهد داشت.
به طوری که در اولین واکنش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 69 سنت کاهش به کمتر از 101.91 دلار رسید.
سرمایه گذاران بین المللی به دقت تصمیمات فدرال رزرو آمریکا را دنبال می کنند.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اگر فدرال رزرو آمریکا اجرای سیاست های انبساطی پولی را متوقف کند ارزش دلار به شدت افزایش خواهد یافت و این مساله تاثیر منفی بر قیمت نفت و طلا و سایر کالاها خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  10