رییس سازمان امور مالیاتی علیه بدهکاران مالیاتی اقامه دعوی می‌کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه 92، مقررات سختگیرانه‌ای را برای بدهکاران مالیاتی وضع کردند و مصوب کردند که رییس سازمان امور مالیاتی علیه شرکت‌های بدهکار مالیاتی اقامه دعوی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا بر اساس بند 45 لایحه بودجه 92، به منظور برقراری انضباط مالیاتی بیشتر، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است اسامی مدیران موسسات و شرکت‌هایی که بدهی مالیاتی اعم از مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده دارند و همچنین مدیران و اعضای هیات مدیره موسسات و شرکت‌هایی که به صدور اسناد (صورت حساب) مبتنی بر انجام معاملات غیرواقعی در نظام اقتصادی از جمله امور مالی و مالیاتی کشور مبادرت می‌ورزند و تکالیف مقرر در قوانین مالیاتی را مراعات نمی‌کنند را به همراه مشخصات آنان به اداره ثبت شرکت‌ها اعلام کند.

اداره مذکور موظف است در خصوص مدیران و اعضای هیات مدیره که پس از تصویب این قانون مرتکب تخلفات مذکور شوند از ثبت شرکت یا موسسه به نام آنان و همچنین از ثبت مصوبات مربوط به انتخاب مدیران یاد شده در سایر شرکت‌ها ممانعت کند.

بر اساس مصوبه مجلس، همچنین تعقیب و اقامه دعوی علیه مرتکبین نزد مراجع قضایی از طرف رییس سازمان امور مالیاتی کشور به عمل خواهد آمد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1