پربازدیترین سایت های تخصصی اخبار بانکی (جدول)/آسیب شناسی اطلاع رسانی اخبار بانکی در فضای مجازی

بر اساس رتبه بندی الکسا ثبت شد:

براساس آخرین رتبه بندی سایت الکسا در روز سه شنبه 7 خرداد به ترتیب سه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پایگاه خبری اعتبار نیوز و بینا سه سایت برتر حوزه اطلاع رسانی بانکی معرفی شدند. براساس این جدول حدود 12 سایت حوزه بانکی در حوزه خبر و اطلاع رسانی فعال است/ آسیب شناسی نهاد اطلاع رسانی بانکی نشان می دهد نشریات تخصصی بانکی باید به سمت ایجاد مزیت رقابتی در حوزه اطلاع رسانی حرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سایت های خبری تحلیلی و تخصصی اکنون یکی از کانالهای کم هزینه رشته های مختلف صنعت و بازرگانی برای انتشار اخبار و دستاوردهای هر رشته از جمله حوزه بانک است.

در ایران نیز همسو با توسعه فضای مجازی و اینترنت در جهان این سایتها ایجاد شده و توانسته اند با بازتاب اخبار تخصصی حوزه مربوطه در حد و اندازه خود مخاطبان را جذب کنند.

در یکی از این حوزه های تخصصی صنعت یعنی بانکداری در ایران نیز نشریات اینترنتی متعددی طی چند سال اخیر پا به عرصه اطلاع رسانی گذاشته اند  که بر اساس بنیه خود به انتشار اخبار و اطلاعات بانکی مبادرت کرده اند.

در جدول زیر  این نشریات  مورد اشاره قرار گرفته است و بر اساس رتبه ای که الکسا به عنوان معتبرترین مرجع رتبه بندی سایتها در جهان ، به این سایت ها داده تدوین شده است.

در آسیب شناسی این سایتها کارشناسان نظرات مختلفی را ابراز داشته اند اما مهمترین نکته آن است که وجود تعامل دو طرفه بین نهادهای اطلاع رسانی حوزه بانکی میتواند باعث ارتقا کیفیت اطلاع رسانی در این حوزه  باشد.

طبیعی است رشد کیفی هر یک از این سایتها ارتباط مستقیم با انتظارات مخاطبان دارد. هر چه این انتظارات مبتنی و در راستای کمک به تحقق اهداف بانک باشد طبعا این نشریات با رشد سالمتری توسعه پیدا می کنند.

طبعا اگر قرار است  نهاد اطلاع رسانی تخصصی بانکی در حوزه مجازی هر چه قوی تر و موثر تر عمل کند بانکها باید ببینند این رسانه ها چه ارزش افزوده ای می توانند برای آنها داشته باشد. بدیهی است که جهان به سمت توسعه فضای مجازی پیش می رود و به صورت گریزناپذیری نهاد اطلاع رسانی نیز به سمت حذف کاغذ و توسعه نشریات الکترونیک گام خواهد برداشت و گروه مخاطبان در هر حوزه لاجرم راهبردهای انتشار و دریافت اطلاعات خود رابه سمت فضای مجازی سوق خواهند داد و بهتر و منطقی ان است که صنعت بانکداری نیز با نگاهی استراتژیک به این نهاد و در راستای انتظارات آتی خود بستر تعاملات هدفمند  با این نشریات را در دستور کار قرار دهند.

بدیهی است آن بانکدارانی که با نگاه به آینده  به اتخاذ استراتژی درباره اطلاع رسانی بپردازند ارزش افزوده بیشتری از این طریق برای بانک خود به همراه خواهند آورد.

نکته آخر این است که این نشریات از دو طریق توسعه می یابند :اول مبتنی با خواست مشتریانشان حرکت می کنند و در نتیجه ضعف و قوت این نهاد تا حد زیادی وابسته به سطح انتظارات مخاطبانشان دارد. دوم فضای رقابتی که باعث می شود در تعیین سلیقه مخاطبان خود موثر واقع شوند. اکنون شاید رشد نهاد اطلاع رسانی تخصصی بانکی چندان در مهندسی سلایق مخاطبان به خوبی گام برنداشته اما این مسئله زیاد دور نیست.

طی چند سال آینده شرایط به گونه ای پیش خواهد رفت تا این نشریات برای تداوم حیات خود به اتخاذ روشهای مبتنی بر مزیت رقابتی گام بردارند و فضای تقریبا یک شکل این سایتها نیر تغییر خواهد کرد.

 

سایت های برتر تخصصی حوزه بانکی بر اساس رتبه بندی الکسا

رتبه

نام سایت

نشانی اینترنتی

رنکینگ در الکسا

1

بانکداری الکترونیک

https://ebinews.com/

1706

2

اعتبار نیوز

http://www.etebarnews.com/

1773

3

بینا

http://www.bina.ir/

1837

4

راه پرداخت

http://way2pay.ir/

3,306

5

اخباربانک

http://akhbarbank.com/

5,044

6

بانکداری ایران

http://bankia.ir/

5064

7

پولی مالی

http://www.polimali.com/

5,293

8

بنکر

http://banker.ir/

5678

9

شبکه اخبار بانکی ایران

http://www.ibnews.ir/

8,340

10

همیان

http://www.hamyannews.com/index.php

14,775

11

ایستانیوز

http://istanews.ir/

15,037

12

پایگاه خبری  پول پرس

http://poolpress.ir/news/

39,891

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. فراهاني می گوید

    تبريك…

  2. ناشناس می گوید

    محمودخان فراهانی عزیز
    شما خیلی خوبید
    سایتتون هم خوبه
    اما بد نیست با مراجعه به همون الکسا رنک همه سایتهارو دربیارید
    یه نمونه رو در زیر براتون میفرستم
    شادکام باشید

    banki.ir
    Alexa Traffic Rank: 6,239
    Traffic Rank in IR: 106


    بانکی ای ار بیشتر سایت خدمات بانکی است به همین خاطر در جمع سایتهای تخصصی خبر بانکی قرار نگرفت. متشکرم از امعان نظر شماپاسخ:

ارسال یک پاسخ

5  ×    =  25