بانک تجارت حائز سه رتبه برتر شد

در همایش سیاستهای پولی و ارزی;

در آخرین روز بیست و سومین همایش سیاستهای پولی و ارزی سه لوح تقدیر در حوزه بانکداری اسلامی به بانک تجارت اعطاء شد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک تجارت ، در مراسم اختتامیه این همایش بانک تجارت با توجه به ارائه مستندات مربوط به عملکرد و برنامه های خود در حوزه انطباق با شریعت در بانکداری بدون ربا و با آراء هیات داوران ، جوایز ویژه این همایش را در سه بخش "رعایت معیارهای اخلاق حرفه ای درفعالیتهای بانکداری" ، "قراردادهای بانکی و میزان انطباق آن ها با فقه اسلامی" و "تحقیق و توسعه در حوزه بانکداری اسلامی" لوح دریافت کند .

این جوایز توسط دکتر نیلی رییس پژوهشکده پولی و بانکی ، دکتر احمدی دبیر کل بانک مرکزی و دکتر مسگرها معاون اداری و مالی بانک مرکزی به دکتر فلاح مدیر عامل بانک تجارت اعطاء شد.

بانک تجارت از ابتدای سال 1391 اقدام به تشکیل هسته مطالعات راهبردی بانکداری اسلامی نموده تا شرایط لازم برای هماهنگی و سرعت بخشیدن به اقدامات این بانک در حوزه بانکداری اسلامی فراهم آید. هدف از تشکیل این کمیته بازنگری در نحوه اجرای عقود بانکداری بدون ربا و رفع اشکالات آن بوده است. این کمیته ضمن نظارت بر چگونگی اجرا و تطبیق حوزه نظری مباحث بانکداری اسلامی، زمینه انطباق فعالیت‌های جدید بانک با معیارهای بانکداری اسلامی را فراهم می آورد. اجرای عقود بانکداری اسلامی از منظر مولفه های سرمایه اجتماعی ، ارائه طرح های جدید در تامین مالی اسلامی ، استفاده از ظرفیتهای بانک تجارت برای ارائه خدمات بانکداری اسلامی در دیگر کشورها و سازماندهی اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی بانک تجارت در زمینه های مختلف بانکداری اسلامی از جمله سرفصل های فعالیت این کمیته است .

 همچنین بانک تجارت اسفندماه گذشته در راستای اجرای اصول بانکداری اسلامی بیش از 2418 میلیارد ریال مابه‌التفاوت سود علی‌الحساب و سود قطعی سال 90 را به سپرده‌گذاران خود پرداخت کرد.

گفتنی است بیست و سومین همایش سیاستهای پولی و ارزی طی روزهای پنجم و ششم خرداد ماه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی ، رئیس کل ، دبیر کل و اعضای هیات عامل بانک مرکزی ، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانکها ، مسئولین اتاق بازرگانی ایران و گروهی از اساتید و کارشناسان اقتصادی کشور در محل سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄  8  =