موافقت اولیه رییس کل بیمه مرکزی برای تخفیف بیمه روستایی

معاون بازاریابی شبکه فروش بیمه میهن ارائه طرح‌ها و خدمات نوین را دو راهکار اساسی در گسترش چتر بیمه در کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک امیر ورجینی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی که به جمعیت بیمه شونده نسبتا ثابت در ایران علی رغم افزایش شرکت‌های بیمه‌گر اشاره داشت، از سخنانش با فرشباف رییس کل پیشین بیمه مرکزی ایران در اصفهان یاد کرد و گفت: همانجا به ایشان گفتم که هدفتان از ایجاد تنوع در خدمات بیمه‌ای چیست؟ می‌خواهید به اصطلاح کیک بیمه را بزرگ‌تر کنید یا قاچ‌های همین کیک موجود را بیشتر کنید؟

وی با بیان اینکه فرشباف به او پاسخ روشنی نداده است، افزود: به نظر من برای افزایش شمار بیمه شدگان دو راهکار پیش رو داریم. نخست «ارائه طرح‌های نو» که تاکنون توجه چندانی به این موضوع نشده ولی خوشبختانه با روی کار آمدن رییس کل جدید بیمه مرکزی این روند سرعت بیشتری یافته و دوم «ارائه خدمات نو و جدید» بدون رقابت کورکورانه.

معاون بیمه میهن ، ارائه «بیمه حق الوکاله» از سوی این شرکت بیمه کننده را در همین راستا ارزیابی و اظهار کرد: این نوع بیمه بازار هدفی دو برابر بیمه شخص ثالث دارد و ان شالله رشد بسیار بالایی هم خواهد یافت.

به گفته وی «بسته بیمه ساختمان» نیز از دیگر خدمات نوین بیمه میهن برای جلب مخاطبین بیشتر است که توافقاتی با سازمان نظام مهندسی نیز در این باره صورت گرفته است. با استفاده از این نوع بیمه، از زمان طراحی تا 10 سال پس از ساخت، هر فرایندی در ساختمان‌های تحت پوشش این نوع بیمه، زیر چتر حمایتی «میهن» خواهند بود. حال آنکه بیمه‌های کنونی چندان پاسخگوی نیاز مخاطبان نبوده‌اند. طرح میهن حامی از دیگر خدمات شرکت بیمه میهن است که خسارت تصادفات غیرجدی را در صورت برخورداری از بیمه شخص ثالث، بدون ارائه کروکی تصادف، ارائه می‌دهد.

ورجینی در پاسخ به سوالی که به تلاش‌های مجلس شورای اسلامی برای طرحی به منظور گسترش بیمه زلزله و بیمه ساختمان اشاره داشت، نیز گفت: نماینده بیمه میهن نیز به عنوان یکی از نمایندگان سندیکای بیمه در جلسات کارشناسی تدوین این طرح در مجلس حضور دارد. در صورت تصویب نهایی این طرح، کار بزرگی صورت خواهد گرفت. با توجه به حجم بلایای طبیعی و حجم بالای خساراتی که شرکت‌های بیمه گر باید بپردازند، ریسک این کار بالاست اما به واسطه فرصت و ظرفیتی که در سایه این طرح با همکاری و مشارکت بیمه‌ها ایجاد می شود، ریسک بیمه منازل مسکونی کاهش می‌یابد و ماحصل کار هم به نفع بیمه شونده خواهد بود و هم به نفع بیمه‌گذار.

موافقت اولیه رئیس کل بیمه مرکزی برای تخفیف بیمه روستایی

ورجینی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر «بیمه تجاری» و «بیمه در روستاها»، خاطرنشان کرد:در این زمنیه ضعف‌های جدی وجود دارد. چه آنکه درصد بالایی از خودروها در روستاها بیمه نیستند.اگرچه در روستاها ترافیک و استرس زندگی شهری وجود ندارد اما ریسک بیمه در آنجا با ریسک بیمه در شهر متفاوت است.

وی در ادامه از مذاکراتی با رییس کل بیمه مرکزی و اخذ موافقت اولیه وی برای ارائه تخفیف به بیمه روستایی یاد کرد و افزود: البته در روستاها، بیمه‌های درمانی نیز از ریسک کمتری برخوردارند.

لزوم معاینه فنی برای ارائه بیمه ثالث، طرحی خوب اما نامتناسب با واقعیت

معاون بازاریابی شبکه فروش بیمه میهن همچنین در پاسخ به سوالی که به لزوم ارائه‌ی بیمه شخص ثالث در صورت برخورداری از معاینه فنی معتبر سالانه که در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس است، اشاره کردو گفت: طرح بسیار خوبی است اما منطبق با واقعیت‌های اجتماعی نیست. دلیل شکست طرح‌هایی از این دست، عدم تناسب آن با دستورالعمل‌ها، قانون و واقعیات اجتماعی است.

به گفته وی زمانی می‌توان چنین طرح‌هایی را عملیاتی کرد که طرح‌های قبلی سودآور بوده باشند. حال آنکه مگر با بخشودگی جرائم بیمه‌ای، چند ماشین بیمه شدند و به استقبال از خدمات بیمه‌ای آمدند؟ در شرایطی که چندین میلیون ماشین بیمه نشده در کشور داریم، به نظر می‌رسد که این طرح، علی رغم مفید بودنش متناسب با واقعیات جامعه نیست.

ورجینی در عین حال قبول داشت که با تصویب نهایی این طرح، خودروهای فاقد معاینه فنی نمی توانند بیمه شخص ثالت دریافت کنند که اثرات مثبتی بر جای می گذارد اما اثرات منفی خاص خود را هم دارد. از این رو این طرح نیازمند بررسی کارشناسی بیشتر است

او که بر لزوم تفکر به کیفیت بیمه‌ها به جای کمیت آن تاکید داشت، ادامه داد: باید زودتر تدبیری اندیشیده شود تا آن چند میلیون خودرو بیمه نشده، بیمه شوند.

بیمه مرکزی پیشتر از شرکت‌های بیمه گر، برای گسترش بیمه عمر وارد عمل شود

معاون بازاریابی شبکه فروش بیمه میهن همچنین به تفاوت پوشش بیمه عمر در ایران با دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: در برخی کشورهای همسایه، بیمه عمر بیش از 50 درصد نفوذ دارد. حتی در ژاپن کسانی که زیاد عمر می‌کنند به جای انکه به فکر خرید اسباب راحتی زندگی خود باشند به فکر آن هستند که تحت پوشش بیمه عمر بهتری با الحاقیه‌ها و متمم‌های بالاتر هستند.

وی با بیان اینکه برای گسترش چتر بیمه عمر، صنعت بیمه و بیمه مرکزی باید بیشتر و پیشتر از شرکت‌های بیمه گر وارد عمل شوند، ادامه داد: ما در شرکت میهن، شورای راهبردی بیمه زندگی تشکیل داده‌ایم که برای مشارکت مردم در سود ناشی از بیمه عمر اقدامات مناسبی انجام داده است.

بیمه‌گران نا آشنا نگران ورشکستگی هستند

نگرانی از ورشکستگی و راهکارهای جلوگیری از آن میان شرکت‌های بیمه‌گر، سوال دیگری بود که ورجینی در پاسخ به آن گفت: این دغدغه‌ها را خود بیمه گرها ایجاد می‌کنند. شرکت‌هایی که دچار ترس هستند، شناخت واقعی از بازار ندارند. حال آنکه پرهیز از رقابت کورکورانه در بازار ما را به تعادل می رساند. اگر با دقت در اداره شرکت بیمه عمل شود، می توان به حق بیمه منصفانه‌ای میان بیمه گر و بیمه شونده دست یافت که سودش را هر دو طرف ببرند. بازار متعادل و مبتنی بر واقعیت‌های اقتصادی باعث سود طرفین می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  −  74  =