بی‌سابقه‌ترین رکوردشکنی تالار شیشه‌ای

بورس تهران بعد از اعلام نتیجه رسمی انتخابات، با رشد دسته‌جمعی قیمت‌ها و صف‌های خرید سنگین مواجه شد و با رشد هزار و 119 واحدی برای اولین بار در کانال 47 هزار و 817 واحدی قرار گرفت که این میزان رشد در تاریخ 46 ساله بازار سرمایه بی سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا)، با مشخص شدن نتیجه قطعی انتخابات ریاست جمهوری، بورس تهران به این انتخاب واکنش مثبت نشان داد و 17 دقیقه بعد از شروع معاملات به راحتی وارد کانال 47 هزار واحدی شد.

 

بورس تهران که از دیروز و با مشخص شدن نتیجه اولیه انتخابات روند جهشی خود را آغاز کرده و با رشد 951 واحدی برای اولین بار وارد کانال 46 هزار واحدی شده بود، با مشخص شدن نتیجه قطعی انتخابات ریاست جمهوری به رشد خود شدت داد و در پایان زمان معاملات امروز افزایش بی سابقه 1194 واحدی را ثبت کرد؛ این بیشترین افزایش روزانه شاخص بورس از ابتدای سال تاکنون است.

 

با هجوم سرمایه‌گذاران به سمت خریداری سهام و تشکیل صف‌های خرید سنگین برای شرکت‌های بورسی، شاخص بورس تهران برای نخستین بار به کانال 47 هزار و 817 واحدی رسید و خود را برای فتح قله‌های جدید در روزهای آینده آماده کرد.

 

به این ترتیب استقبال سرمایه‌گذاران بورس تهران از سیاست‌های اقتصادی دولت منتخب، آرامش سیاسی را به بورس برگرداند و در مقابل افت بازارهای سکه و طلا موجب تشکیل صف‌های خرید سنگین در بورس تهران و رشد 2،5 درصدی شاخص در دومین روز معاملات هفته شد که با این رشد بازدهی بورس تهران به 25 درصد نزدیک شد؛ بازدهی که در بازده زمانی سه ماهه بی سابقه است.

 

از دیدگاه کارشناسان بهبود روابط بین‌الملل و کاهش تحریم‌ها می‌تواند در فروش شرکت‌های بورسی موثر بوده و حاشیه سود بیشتری را نصیب آنها کند که این عامل در کنار ورود نقدینگی قابل توجه به بورس می‌تواند به بهبود وضعیت بازار و اقبال سهامداران موثر باشد.

 

در بازار امروز شرکت‌های ملی مس، هلدینگ خلیج فارس، گل گهر، پالایشگاه اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، نفت و گاز پارسیان، مخابرات، بانک پاسارگاد، سرمایه‌گذاری امید، بانک ملت، سرمایه‌گذاری غدیر، توسعه معادن و فلزات، بانک پارسیان و بانک تجارت بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس گذاشتند.

 

همچنین در بازار امروز پتروشیمی خارک، فولاد مبارکه، مپنا و بانک پاسارگاد از بیشترین تقاضای خرید و صنایع شیمیایی ایران،سیمان تهران،پالایش نفت اصفهان از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

 

در بازار امروز بورس تهران بیش از 599 میلیون سهم به ارزش 247 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به رقم بی‌سابقه 227 هزار میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  2  =