دلار در بازارهای جهانی گران شد

ه دنبال اعلام مواضع جدید فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال متوقف شدن اجرای بخشی از سیاست های محرک پولی طی ماه های آینده ارزش دلار در بازارهای جهانی ارز افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز؛ ارزش دلار امروز پنج شنبه با بیشترین رشد خود در یک ماه اخیر روبرو شده است.فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود اعلام کرد، اگر وضعیت اقتصادی این کشور بهبود یابد اجرای بخشی از برنامه خریداری اوراق قرضه را متوقف می کند.
شاخص ارزش دلار نیز امروز با یک درصد رشد روبرو شد و به بیش از 81.41 واحد رسیده است. ارزش یورو در برابر دلار نیز با تغییر اندکی روبرو شد و هر یورو در برابر 1.3418 دلار مبادله شده است.

افزایش تقاضا برای خرید طلا در بازارهای بین المللی ارز تاثیر زیادی بر شاخص سهام در بازارهای مالی آسیا داشته است. نگرانی ها نسبت به کاهش رشد اقتصادی چین نیز تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای مالی جهان داشته است.

فدرال رزرو آمریکا هم اکنون ماهانه 85 میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه اختصاص داده است و به نظر می رسد طی ماه های آینده بخشی از اجرای این برنامه متوقف خواهد شد./طلا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  2