طلا باز هم با کاهش روبرو خواهد شد

پیش بینی کارشناسان:

Banker – کارشناس ارشد موسسه مالی سوشیت جنرال فرانسه در تازه ترین اظهارات خود پیش بینی کرد قیمت جهانی طلا با ادامه روند کنونی باز هم با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ، "مایکل هایگ" کارشناس ارشد اقتصادی سوسایت جنرال تاکید کرد: با تجزیه و تحلیل آمارهای اقتصادی مختلف در خصوص وضعیت کشورهای بزرگ جهان به این جمع بندی رسیده ایم که قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

قیمت طلا از اواسط آوریل تاکنون سقوط شدیدی داشته است. موسسه سوشیت جنرال پیش بینی کرده است که میانگین قیمت جهانی طلا تا سه ماه پایانی امسال به کمتر از 1200 دلار در هر اونس خواهد رسید که این رقم 11 درصد کمتر از قیمت کنونی طلا است.
قیمت طلا پس از رشد متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای امسال تا کنون روندی نزولی داشته و بیش از 18 درصد کاهش یافته است. قیمت طلا در سپتامبر 2011 میلادی به بیش از 1920 دلار رسیده بود. نرخ تورم آمریکا هم اکنون کمتر از سقف 2 درصدی تعیین شده از سوی فدرال رزرو است و به همین علت روند نزولی قیمت طلا ادامه یافته است.

نوریل روبینی استاد دانشگاه نیویورک نیز بر این باور است که قیمت جهانی طلا تا سال 2015 میلادی به کمتر از 1000 دلار در هر اونس خواهد رسید. موسسه گلدمن ساش نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا به طور موقت به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید.

موسسه مالی سوشیت جنرال همچنین پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در سال 2014 میلادی به کمتر از 1150 دلار خواهد رسید.
قیمت طلا از دسامبر 2008 میلادی تا کنون 70 درصد رشد داشته که علت اصلی این مساله اجرای سیاست های انبساطی پولی در آمریکا بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄  32  =