پرونده تخلفات یک شرکت بیمه‌ای به شورای عالی بیمه رفت

یک مقام آگاه با اشاره به تخلفات یک شرکت بیمه‌ گفت: بیمه مرکزی، پرونده یک شرکت بیمه‌ متخلف را به دلایلی از جمله نرخ‌شکنی‌های متعدد غیرفنی، نبود شفافیت مالی و رعایت نشدن آیین‌نامه‌ها به شورای عالی بیمه ارسال کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک یک مقام آگاه در گفت‌وگو با  فارس  با اشاره به حجم تخلفات در یکی از شرکت‌‌های خصوصی بیمه، به فارس گفت: کار به جایی رسیده که بیمه‌ مرکزی را با وجود رویکرد محافظه‌کارانه‌ بر آن داشته تا پس از جمع‌آوری مدارک، پرونده‌ای را آماده و برای صدور حکم به شورای عالی بیمه ارسال کند.

به گفته وی در این پرونده، عمده‌ تخلفات این شرکت مربوط به نرخ‌شکنی‌های متعدد غیرفنی، نبود شفافیت مالی و رعایت نشدن آیین‌نامه‌ها ذکر شده است و شورای عالی می‌تواند احکامی مانند ادغام یا حتی انحلال را برای این شرکت صادر کند.

این مقام آگاه تصریح کرد: ارائه‌ نرخ‌هایی بسیار پایین در مناقصات، که منجر به نرخ‌شکنی‌های شدید و از آن سو ارائه‌ی خدمات بی‌کیفیت به بیمه‌گذاران می‌شد، از جمله اقدامات این شرکت در سال‌های گذشته بوده است، به عنوان مثال می‌توان به ارائه‌ نرخ‌های بسیار پایین برای پتروشیمی‌ها و بیمه‌ مسئولیت حرفه‌ای پیراپزشکان از سوی این شرکت اشاره کرد.

با این حال پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد پیش از این هم برخی اخبار مبنی بر صدور بیمه‌نامه‌های جعلی از سوی این شرکت گزارش شده بود.

اخیرا در خصوص مشکلات و تخلفات یکی از شرکت‌های بیمه مطالبی در رسانه‌ها منتشر شده بود و این دومین شرکت بیمه‌ای است که گزارشی از تخلفات آن مطرح شده و با توجه به حجم بالای این تخلف‌ها، پرونده این شرکت در بیمه مرکزی در حال پیگیری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −  48  =