نوکیا برای محصول ۲۰ دلاری‌اش چقدر هزینه می‌کند؟

نوکیا 105 با قیمت 20 دلار که یکی از پر فروش‌ترین گوشی‌های این شرکت به حساب می‌آید دارای چه قطعاتی با چه قیمت‌هایی است؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم نوکیا 105 که یکی از گوشی‌های ارزان قیمت و به بیانی دیگر جزو ارزان‌ترین گوشی‌های دنیا تلقی می‌شود، چه اهمیتی داشته که جزو استراتژی نوکیا قرار گرفته است؟! و در دنیایی که تمرکز بر هوشمند‌های بزرگ جثه است چرا نوکیا باید یکی از پر رونق‌ترین تولیدات خود را، این گوشی بداند؟

نوکیا 105 در حالی تمام قد در برابر تکنولوژی‌های اسمارت قرار گرفته که در بسیاری از کشورها مردم معتقدند که صرف پول هنگفت برای خرید گوشی‌های هوشمند تنها ولحرجی است و هیچ اهمیتی ندارد و نوکیا هم دقیقا از همین روزنه استفاده کرده و محصول خود را روانه بازارهای جهانی کرده است.

کاربرانی که اکثرا در کشورهایی چون آفریقا، آمریکای لاتین و هند هستند و تمایل‌شان به خرید گوشی‌های ارزان قیمت بسیار بالاست.

این گوشی 20 دلاری ظاهرا در حدود 14.20 دلار برای نوکیا آب می‌خورد به صورت تفکیکی از تک تراشه‌ PMB7900 اینتل استفاده می‌کند که اجازه مدیریت باندهای ارتباطاتی GSM/GPRS را به این گوشی می‌دهد و علاوه بر آن از سه مدار مجتمع نیز بهره‌مند است.

هزینه‌ای که این سه IC برای نوکیا دارد در حدود 5.25 دلاری است که در واقع 39 درصد قیمت این گوشی را متحمل می‌شود.

صفحه نمایش رنگی نیز برای این گوشی 2.25 دلار هزینه دارد که 17 درصد قیمت مواد تشکیل دهنده این گوشی را به خود اختصاص می‌دهد و  دارای رزولوشن 128*128 است.

در کنار این مشخصات امکان استفاده از رادیو FM، زنگ هشدار دهنده چند گانه، ساعت سخنگو، باتری با عمر 35 روز و چراغ قوه و مقاوم در برابر آب و گرد و غبار نیز از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.

براساس برخی گزارشات از سه ماهه اول سال جاری، نوکیا 5.6 میلیون نسخه لومیا، 500 هزار نسخه سیمبینی و 55.8 میلیون تلفن با ویژگی‌های ساده تولید کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  −    =  70