قیمت جهانی طلا کاهش یافت

درحالی که سرمایه گذاران منتظر اعلام رسمی آمار بیکاری آمریکا هستند قیمت جهانی طلا در معاملات امروز با کاهش 5 دلاری مواجه شد و به 1238 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ، قیمت جهانی طلا تحت تاثیر دو عامل افزایش تقاضای فیزیکی و کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو در معاملات امروز چهارشنبه در نوسان بوده است.
قیمت طلا امروز پس از چند بار افزایش و کاهش هم اکنون به 1238 دلار در هر اونس رسیده که بر این اساس نسبت به روز گذشته 5 دلار کاهش داشته است.

قیمت طلا در 28 ژوئن به 1180 دلار و 50 سنت رسید که کمترین قیمت از آگوست 2010 تا کنون بوده است.
قیمت طلا در سه ماهه دوم سال جاری 23 درصد کاهش را پشت سر گذاشت و این در حالی است که بن برنانکه، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است اگر وضعیت اقتصادی آمریکا به روند رو به بهبود خود ادامه دهد، این بانک احتمالا امسال سیاست خرید اوراق قرضه را کاهش خواهد داد.

آمارهای منتشره در پنجم جولای احتمالا نشان خواهد داد که کارفرمایان آمریکایی در ماه گذشته افراد بیشتری را استخدام کرده اند. اسکات کارتر، تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت، خرید فیزیکی طلا همچنان به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد و سرمایه گذاران قیمت های پایین را به عنوان «فرصتی برای جهش» می بینند.
سان یونگانگ، تحلیلگر مسائل اقتصاد کلان در شانگهای گفت: «کاهش قیمت ها برخی ها را برای خرید طلا اغوا خواهد کرد، اما هرگونه کاهش یا افزایش قابل توجه ارزش طلا متوقف خواهد شد… سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمار فرصت های شغلی در آمریکا هستند که تکلیف دور بعدی اقدامات محرک اقتصادی را مشخص خواهد کرد.»
نرخ بیکاری آمریکا در ماه گذشته از 7.6 درصد در ماه می به 7.5 درصد کاهش یافت، به نحوی که بر اساس تحقیقی که توسط وزارت کار آمریکا انجام شده است، کارفرمایان در این ماه 165 هزار شغلی جدید ایجاد کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄  15  =