واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران به صداوسیما قطعی نیست

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واگذاری نمایشگاه بین المللی تهران به صدا و سیما قطعی نیست، گفت: این کار باید با دقت نظر فراوانی مبنی بر انجام تعهدات ایران به سایر کشورها صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، سید علیرضا شجاعی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح استقلال ارزی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کسری تراز تجارت غیرنفتی کشور در سال 90 معادل 18 میلیارد دلار بود که خوشبختانه این رقم در سال 91 به 12 میلیارد دلار کاهش یافت، بر همین اساس اگر بتوان کسری 12 میلیارد دلاری تراز تجاری کشور را جبران کرد و 3 میلیارد دلار نیز مواد اولیه مورد نیاز صنایع را به کشور وارد کشور طرح استقلال ارزی محقق خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هدف اصلی اجرای طرح استقلال ارزی افزایش حجم تجارت کشور و نیز متعادل کردن تراز تجاری در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بسته سیاستی نظارتی سرمایه گذاری نیز در این میان در حال تدوین است و چند بخش جدی مبتنی بر دستورالعمل سرمایه گذاری دارد و اولویتهای سرمایه گذاری نیز در آن مورد بازنگری قرار گرفته است.

شجاعی در ادامه در خصوص واگذاری نمایشگاه بین المللی تهران به سازمان صدا و سیما، این واگذاری را قطعی ندانست و افزود: از سالهای گذشته نمایشگاه بین المللی در فهرست واگذاری قرار داشته است و با توجه به اینکه نمایشگاه نقش حاکمیتی دارد و ایران در برگزاری نمایشگاه ها تعهداتی به سایر کشورها دارد، بهتر است در واگذاری آن دقت نظر بیشتری صورت گیرد، این در شرایطی است که قرار بود ابتدا سیاست نمایشگاه پرند ساخته شد و برگزاری نمایشگاه ها به آن منتقل شود و پس از واگذاری نمایشگاه تهران صورت گیرد.

به گفته وی، تصمیم واگذاری زمین نمایشگاه بین المللی به سازمان صدا و سیما به سرعت اجرایی نخواهد شد و باید تصمیم واگذاری به نحوی اتخاذ شود که تعهدات ایران در مقابل سایر کشورها نیز جامه عمل به خود بپوشاند.

شجاعی در ادامه در خصوص مباحث مطرح شده مبنی بر جداسازی مجدد وزارتخانه های صنایع و بازرگانی، گفت: این کار به مصلحت کشور نیست و باید فرصت داد تا نتایج مثبت تری از ادغام بروز کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی هم اکنون مراحل ادغام را سپری می کنند و باید اجازه داد که این مراحل با دقت نظر اجرایی و  عملیاتی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  7  =