راز خالق «هری پاتر» فاش شد

جی. کی. رولینگ خالق مجموعه داستان‌های «هری پاتر» در حالی با نام مستعار یک رمان جنایی نوشته که کسی از آن خبر نداشت.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رولینگ مدتی است نوشتن این رمان جنایی را با نام مستعار مردانه رابرت گالبریت به پایان رسانده است.

این رمان «ندای آشیانه» نام دارد و داستان یک سرباز بازگشته از جنگ است که به کارآگاهی خصوصی بدل می‌شود. نام این کارآگاه کارموران استرایک است.

کتاب که با استقبال منتقدان روبرو شده در ماه آوریل منتشر شد و تاکنون 1500 نسخه از آن به فروش رفته است. نام مستعار و راز رولینگ زمانی فاش شد که روزنامه «ساندی تایمز» به کیفیت رمان به عنوان رمان اول یک نویسنده شک کرد.

رولینگ در این باره گفت: «دلم می‌خواست این راز را کمی بیشتر نگه دارم چون رابرت گالبریت بودن تجربه رهایی‌بخش لذت‌بخشی بود.»

او افزود: «اینکه کتابی منتشر کنی بدون اینکه کسی ازت انتظار داشته باشد یا هیاهویی بر پا کرده باشد خیلی جذاب است، لذت ناب وقتی است که با نامی متفاوت با بازخوردهای خوانندگان روبرو می‌شوی.»

منتقدی «ندای آشیانه» را کتاب اول درخشان معرفی کرده و منتقدی دیگر توانایی نویسنده مرد رمان در توصیف لباس‌های زنانه را تحسین کرده ست.

سرنخی که گالبریت و رولینگ را به هم وصل می‌کرد، این بود که ناشر و کارگزار ادبی هر دو یکی بود.

«ندای آشیانه» را انتشارات «اسفیر» منتشر کرده که زیرمجموعه گروه «لیتل براون» است و اولین کتاب بزرگسالانه رولینگ یعنی «جای خالی تصادفی» را منتشر کرده است.

از طرفی «ندای آشیانه» و «جای خالی تصادفی» از نظر سبک هم به هم شبیه هستند.

رولینگ گفت دیوید شلبی، ویراستار کتاب «شریک جرم» او در نوشتن این رمان بوده است. نتیجه کار آن‌قدر موفق بوده که پیتر جیمز نویسنده آثار جنایی درباره آن گفته: «به نظرم می‌آمد کتاب را نویسنده‌ای بسیار پخته نوشته نه یک کار اولی.»

در زندگینامه گالبریت خیالی، آمده است که او کارآگاهی در پلیس سلطنتی ارتش بوده و در سال 2003 از این کار کناره گرفته تا در صنعت امنیت شهروندی مشغول به کار شود.

رولینگ پیش از این هم در مصاحبه‌هایی اشاره کرده بود ترجیح می‌دهد پس از «هری پاتر» با نام مستعار کتاب بنویسد.

کتاب دیگری به قلم گالبریت که دنباله‌ای بر «ندای آشیانه» است سال آینده منتشر می‌شود.

بی‌بی‌سی / 14 ژوئیه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  +    =  89