ورود بانک‌ها برای خرید محصولات فولادی به بورس کالا صحت ندارد

مدیر امور ناظرین و تالارهای بورس کالای ایران اعلام کرد: بانک‌ها نمی‌توانند برای خرید به بورس کالا ورود داشته باشند و ورود بانک‌ها برای خرید محصولات فولادی به بورس کالا صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  عباس یعقوبی گفت: در گروه مقاطع فولادی، در حال حاضر بیش از یک‌هزار شخصیت حقوقی شامل تعاونی ها، انبوه‌سازان، شهرداری ها،شرکت های عمرانی ساختمانی و شرکت های بازرگانی مرتبط دارای سابقه خرید هستند.

مدیر امور ناظرین و تالارهای بورس کالای ایران در ادامه خاطر نشان کرد: قطعا شخصیت‌های حقوقی فعال در بازار آهن آلات با سابقه‌های بالای فعالیت، نزد بانک‌های خود دارای اعتبار هستند و در فعالیت‌های تجاری از اعتبارات بانکی خود مطابق رویه‌های قانونی استفاده می‌کنند که این موضوع به معنی حضور بانک ها در معاملات مقاطع فولادی در بورس کالا نیست.

وی با بیان اینکه حدود سه سال است که خریداران بورس کالای ایران شخصیت های حقوقی هستند، توضیح داد: به جز گروه محصولات کشاورزی که خریداران حقیقی نیز مجاز به خرید هستند، مابقی خریداران محصولات در بورس کالای ایران دارای شخصیت حقوقی هستند و این شرکت‌ها در بورس کالا با طی مراحل قانونی و منطبق بر دستورالعمل‌های موجود اقدام به اخذ کد مشتری کرده و مجاز به فعالیت می‌شوند.

مدیر امور ناظرین و تالارهای بورس کالای ایران در ادامه گفت: براساس دستور العمل‌های موجود، خریداران ملزم به ارائه مستندات کامل حقوقی و مهمتر از همه صورت های مالی خود هستند؛ بنابراین فعالیت‌های مالی خریداران کاملا شفاف و مشخص است و از جنبه های مالیاتی نیز هیچ‌گونه ایرادی بر سیستم وارد نیست و کاملا قابل نظارت و پیگیری است.

وی همچنین با اشاره به ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بورس طی هفته‌های اخیر گفت: در روز یکشنبه 23 تیر ماه نیز نرخ محصولات فولادی از جمله تیرآهن با کاهش قیمت پنج درصدی مواجه شد. ضمن آنکه وجه پیش پرداخت برای معامله محصولات فولادی در این روز نیز 10 درصد بوده است.

یعقوبی در پایان گفت: قیمت محصولات فولادی در بورس کالای ایران کمتر از محصولات وارداتی است و همچنین بازار به دلایلی چون عدم جذب کامل بودجه‌های عمرانی فعلا منتظر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1