وزرای کابینه روحانی چگونه انتخاب می‌شوند؟

ایران دیپلماتیک: همزمان با نزدیک شدن به زمان معرفی وزرای کابینه دکتر روحانی، رایزنی‌های مجلس با رئیس جمهور منتخب شدت بیشتری یافته است. در این زمینه با ایرج ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی و فراکسیون اکثریت مجلس به گفتگو نشسته ایم؛ وی همچنین از اعضای کارگروه‌های دولت برای انتخاب کابینه نیز می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک متن مصاحبه ایران دیپلماتیک با آقای ایرج ندیمی به این شرح است:

جلسه یکشنبه شب مجلس و رئیس جمهور منتخب را چطور ارزیابی می‌کنید؟

– جلسه یکشنبه شب به چند دلیل رویکرد مثبتی داشت؛ تاکید بر حقوق مجلس درباره نظارت از سوی آقای روحانی باعث شد نمایندگان آرامش بیشتری داشته باشند. مورد دیگر ترسیم افق آینده برای بهبود روابط میان قوا بود و همچنین استقلال قوا.  و همچنین تاکید بر قانون اساسی نیز از دیگر رویکردهای مثبت جلسه مجلس و رئیس جمهور منتخب بود. از سوی دیگر سخنان رئیس مجلس برای دولت اطمینان آور بود. این جلسه سبب شد مباحثی که ممکن بود در آینده میان دولت و مجلس شکل بگیرد برطرف شود.

آیا در حاشیه این جلسه نیز رایزنی هایی انجام شد؟

– این جلسه بیش از آن‌که فضایی برای رایزنی باشد، شروع یک ارتباط جمعی بود. دولت کارگروه‌هایی برای انتخاب وزرا تشکیل داده است؛ مجلس نیز کارگروه‌هایی برای تعامل با دولت شکل داده. رایزنی‌های صورت گرفته تاکنون فردی نبوده و بر اساس ارتباط جمعی بوده است.

با توجه به این‌که سال‌ها آقای روحانی عضو مجلس شورای اسلامی بوده است، فکر می‌کنید تعامل مجلس و دولت در این دوره بهتر خواهد شد؟

– به دلیل شخصیت فردی آقای روحانی و همچنین تجربیات هشت سال گذشته و همچنین انتظارات مردم شرایط ایجاب  ایجاد می‌کند تعامل دولت و مجلس در این دوره بهتر شود؛ بر این اساس مطمئن هستیم رابطه دولت و مجلس تقویت خواهد شد.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  +    =  54