انتقاد ایران از انفجار خودروی بمب گذاری شده در بحرین

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد:‌ خشونت به همه اشکال در بحرین محکوم است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا  با اشاره به انفجار یک خودرو در بحرین خاطرنشان کرد:‌ تداوم خشونت در بحرین غیرقابل قبول است و انفجار خودرو رویکرد نادرستی است.

او افزود: توجه به مطالبات مشروع مردم که به روش دموکراسی و مسالمت‌آمیز دنبال می‌شود مناسبترین راهکار است.

امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ تداوم سرکوب و خشونت اوضاع بحرین را پیچیده‌تر می‌کند. تداوم حضور نیروهای نظامی خارجی در بحرین و پایبند نبودن به گفت‌وگوی ملی و موثر اعتماد مردم را سلب می‌کند.

معاون وزیر خارجه ایران گفت: راهکار در بحرین صرفا سیاسی و مبتنی بر فاصله گرفتن از خشونت و سرکوب و احترام به حقوق اساسی مردم است و ادامه وضع موجود کمکی به امنیت بحرین و منطقه نخواهد کرد.

وزارت کشور بحرین روز پنج‌شنبه اعلام کرد، یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مسجد متعلق به سنی‌ها در یکی از مناطق شهر منامه که محل زندگی اعضای خاندان سلطنتی این کشور است، منفجر شد.

ظاهرا این انفجار هنگامی که نمازگزاران مشغول خواندن نماز در این مسجد بودند، رخ داد.

این انفجار در منطقه الرفاع در جنوب شهر منامه که چندان از دفتر سلطنتی بحرین فاصله نداشت، رخ داد و بر اساس گزارش‌ها بر اثر این انفجار کسی آسیب ندیده است.

مقامات دولت بحرین عنوان کردند که این انفجار تلاشی برای برافروختن آتش تنش‌های فرقه‌یی در این کشور بوده است.

بحرین دارای اکثریت شیعه مذهب بوده اما تحت حکومت خاندان سنی مذهب آل خلیفه قرار دارد.

این کشور از سال 2011 تاکنون با ناآرامی‌های سیاسی روبه‌رو شده و معترضان شیعه بحرین به دنبال اصلاحات دموکراتیک و ایفای نقش در دولت این کشور بوده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  6