بانک مرکزی کانادا: زمان خرید طلا فرا رسید

بنا به گفته تحلیلگر بانک مرکزی کانادا با توجه به اینکه در حال حاضر نقدینگی زیادی در بازارهای مالی وجود دارد، شروع کوچک سازی سیاست های پولی فدرال رزرو مسئله چندان مهمی به نظر نمی رسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از کیتکو نیوز، پائولو لوستریتو محقق اقتصادی در بخش فلزات و معادن بانک ملی کانادا در تورنتو می گوید که انتظار دارد فشارهای تورمی در کوتاه مدت به نوسانات در بازارهای طلا ادامه دهد و در بلند مدت برای بهای طلا رقم 1800 دلار در هر اونس را انتظار می کشد.
با وجود چشم انداز صعودی برای بلند مدت، ایشان انتظار دارند در دوره کوتاه مدت قیمت طلا با توجه به هضم روند مثبت نرخ بهره در بازارهای مالی و نیز خروج های سریع سرمایه ها از بازارهای معاملاتی , بهای طلا ضعیف باقی باشد.
در گزارشی که در 21 جولای منتشر شد لوستریتو چشم انداز خود برای بهای طلا در سال 2013 را از 1600 دلار در هر اونس به 1300 دلار کاهش داد. او انتظار دارد تا سال 2014 بهای طلا در همین حوالی باقی باشد.
گرچه بهای طلا با توجه به نوسانات بازار امکان افت های بیشتر در کوتاه مدت را دارد اما ایشان بر این عقیده اند که باید روند بلند مدت طلا را زیر نظر گرفت.
او می گوید: اگر افق  3 تا 5 ساله طلا را در  نظر داشته باشید به نظرمن اینک بهترین زمان برای خرید طلاست .
بر همین اساس مدل وابسته به تورم و عرضه پول ثابت می کند که اینک تنها مسئله تا قبل از رشد های بیشتر طلا زمان است. او می افزاید نرخ تورم زمانی که روند نقدینگی و تزریق پول در بازارها شدت می یابد بالاتر می رود. چیزی که اینک در سیستم پولی در جهان ملاحظه می کنیم.
ایشان می گویند که این تصور که فدرال رزرو به زودی سیاست های مالی اش برای از بین رفتن مازاد نقدینگی  را متوقف می کند تصوری غلط است.
او می افزاید از زمانی که نرخ تورم در اقتصاد رشدی نشان نمی دهد سرمایه گذاران توجهی به نقدینگی اضافی در بازار ها ندارند اما نرخ تورم به این دلیل محدود شده بود که بانک ها و شرکت های مالی نقدینگی را انباشته کرده بودند که این می توانست دلیل مهمی برای افت های دراماتیک نرخ تورمی باشد.
او می گوید ما در یک دام تورمی قرار گرفته ایم و اینک نخستین نشانه ها از پایان وضع قبل به چشم می خورد.
ایشان برای توضیح بهتر، وضع اقتصادی موجود را به اتومبیلی تشبیه می کند که سیاست های انبساطی فدرال رزرو باک آن را پر از بنزین کرده است و اینک شرکت هایی که خوشبینی بیشتری در باره وضع اقتصادی احساس می کنند آماده استفاده از این بنزین هستند. این همان چیزی است که نرخ تورم را بالاتر خواهد بود.
در نگاهی به آینده بسیار مهم خواهد بود که سرمایه گذاران توجه لازم به نوسانات در سیستم عرضه پولی داشته باشند. بر همین اساس شاخص  S&P500  آمریکا در حال به ثبت رساندن بالاترین ارزش تمام تاریخش است که این نشانه ای قدرتمند از آغاز شدت یافتن رشد نقدینگی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄    =  14