جانت یلن به فدرال رزرو آمریکا نزدیک شد

در حالی که رقابت برای انتخاب و معرفی رئیس بعدی فدرال رزرو آمریکا تشدید شده به نظر می رسد شانس لاورنس سامرس وزیر دارایی پیشین این کشور برای احراز این پست کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سایت طلا از روزنامه نیویورک تایمز؛ اقدام سناتورهای دموکرات در نوشتن نامه به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حمایت از ریاست جانت یلن بر فدرال رزرو تا حد زیادی موضع سامرس را برای رسیدن به این پست تضعیف کرده است.
بر اساس این گزارش جانت یلن هم اکنون معاون بن برنانکی رئیس فدرال رزرو آمریکا و فرد شماره دوی بانک مرکزی این کشور به شمار می رود. یلن می تواند به عنوان نخستین زن به سمت ریاست بانک مرکزی آمریکا در طول دهه های اخیر دست یابد.
البته طرفداران سامرس نیز به راحتی عقب نشینی نخواهند کرد. به نظر می رسد اوباما در فصل پاییز گزینه نهایی خود را برای جانشینی برنانکی معرفی خواهد کرد.
یلن هم تجریه دانشگاهی و هم تجربه لازم در عرصه سیاست گذاری در فدرال رزرو را دارد. یلن نخستین بار در دهه 1990 میلادی به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره فدرال رزرو برگزیده شد و از سال 2004 تا 2010 نیز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو بوده است.
وی از سال 2010 تاکنون نیز معاون اول فدرال رزرو آمریکا بوده و نقش مهمی در اتخاذ سیاست های پولی آمریکا داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  12