نقص امنیتی میلیون‌ها سیم‌کارت در دنیا حل شد

نقص امنیتی موجود در رمزگذاری شبکه‌های سلولی که موجب هک شدن میلیون‌ها سیم‌کارت‌ در دنیا می‌شد به تازگی رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم، چندی پیش خبری مبنی بر آسیب پذیری موجود در سیم‌کارت‌ها منتشر شد که در قالب آن هکرها می‌توانستند به رمز اپراتورها در برقراری ارتباط با سیم‌کارت‌هایی مشخص پی ببرند.

با توجه به اینکه بیش از 7 میلیارد سیم‌کارت در دنیا فعال است و این نقیصه امنیتی که مربوط به استاندارد رمز اطلاعات می‌شود، باعث شد که کارشناسان امنیتی ضرورت استفاده از الگوریتم‌های جدید رمزگذاری را یادآور شوند و علاوه بر آن برای رفع چنین استانداردهای قدیمی راهکار بیاندیشند.

اکنون براساس گزارشی مبنی بر اظهارات یک محقق امنیت آزمایشگاه تحقیقات امنیت، آسیب‌پذیری که در میلیون ها سیم‌کارت وجود داشت و می‌توانست هکرها را برای دسترسی به اطلاعات هویتی و شماره‌های خصوصی مشترکان اراتورها تشویق کند، برطرف شده است.

کارستن نول این رخنه را پس از سه سال تحقیق در فناوری سیم کارت کشف کرد.

او دریافت که این آسیب‌پذیری در جایی وجود دارد که یک رخنه جاوا می‌تواند بوسیله ارسال یک پیام متنی دستکاری شده خاص که با رمزگذاری OTA امن شده است، مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

سیم‌کارت‌ها می‌توانند حاوی شماره‌های تلفن، اطلاعات تماس و دیگر اطلاعات شخصی مالک آن باشد.

سیم‌کارت‌ها یکی از امن‌ترین فناوری‌های موجود به حساب می‌آیند و تقریبا هیچ سوء استفاده‌ای از آن‌ها صورت نگرفته است.

نول قصد داشت در کنفرانس امنیتی هکرهای کلاه سیاه یافته‌های خود را در معرض نمایش بگذارد اما گفته است که شبکه‌های سلولی و حامل مشکل را به سرعت برطرف کرده‌اند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  +    =  38