افزایش درآمد کارت‌های اعتباری بانک سیتی در آمریکای لاتین

آمار سه ماهه نخست سال جاری تراکنش برای بانک سیتی در آمریکای لاتین چندان پررونق نبود اما در سه ماهه بعدی، درآمد خالص تراکنش این بانک در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته 1/ 9 درصد افزوده‌شده و به 900 میلیون دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از شاپرک بر اساس آخرین آمار درآمد بانک‌های آمریکایی، عایدی این منطقه در مقایسه با سه ماهه دوم 2012 میلادی، 8 درصد رشد کرده و به 4/ 3 میلیارد دلار رسید؛ اما در مقایسه با سه ماهه نخست سال تغییری نکرده است.

خطوط سه‌گانه فعالیت‌های (سیتی) یعنی بخش بانکداری عمومی، خدمات تراکنش و خزانه‌داری در این سه ماهه به ترتیب 11، 5 و 2 درصد رشد کردند.

در هر حال هزینه‌های عملیاتی نیز 9 درصد رشد کرده و به 7/ 1 میلیارد دلار رسید که میزان خالص خسارات مربوط به کارت‌های اعتباری 22 درصد افزایش‌یافته و به 423 میلیون دلار آمریکایی رسیده است.

در بخش تجاری، سود حاصل از فعالیت‌های بانکی مشتریان 11 درصد افزایش‌یافته و به 371 میلیون دلار در سه ماهه دوم 2013 رسید؛ از سوی دیگر 65 درصد افزایش retail cards با 11 درصد کاهش در بانکداری منطقه‌ای offset شد که دلیل این کاهش، افزایش خسارات اعتباری بود.

درآمد بخش‌های خزانه‌داری و بانکداری سیتی حدود 13 درصد رشد کرده و به 350 میلیون دلار رسید اما در بخش تراکنش‌ها میزان سودآوری یک درصد کاسته شده و به 179 میلیون دلار رسید.

سیتی گزارش داده است در 3 ماهه دوم 2013 درآمد خالص بانک به 2/ 4 میلیارد دلار یا 34/ 1 دلار به ازای هر سهم رسیده است.

مایکل کوربات مدیر ارشد سیتی دراین‌باره می‌گوید: کسب‌وکار ما در سه ماهه دوم سال عملکرد خوبی داشت و نتایج به دست آمده بر اساس محصولات و مناطق تجاری متوازن شده است؛ این روند به خصوص در بازارهای نوظهور (که افزایش درآمد یک چالش محسوب می‌شود) به چشم می‌خورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  −    =  86