انتقال خدمات Core Banking استاندارد بانک به «حسابرسی ابر»

مدیر برنامه انتقال استاندارد اعلام کرد

بانک استاندارد قصد دارد نرم‌افزارهای منابع انسانی خود را به عنوان یک فرایند کم خطر به »حسابرسی ابر« تبدیل کند. این بانک قصد دارد قبل از انتقال سیستم Core Banking، این نرم‌افزار را به ابر منتقل کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از شاپرک حسابرسی ابر که اجازه دسترسی به خدمات IT را با اینترنت فراهم می‌کند؛ بسیار ارزان تر از سیستم‌های شخصی سازی شده است؛ زیرا هیچ‌گونه هزینه سرمایه پیش از عملیات ندارد و علاوه بر آن انعطاف‌پذیر و قابل ارزیابی است.

ویلی استگمن مدیر برنامه انتقال Core Banking این موسسه، اعلام کرده است: مشغول کار با نرم‌افزار مدیریت تجاری است تا سیستم منابع انسانی را در شش ماه آتی به ابر منتقل کند.

او می‌گوید: اگر همه چیز مرتب پیش برود؛ استاندارد بانک خدمات دیگر را به ابر منتقل می‌کند. من متقاعد شده‌ام که این امر امکان‌پذیر است؛ بنابراین اتفاق خواهد افتاد.

فرایند انتقال به ابر شامل کار با مقامات قانون‌گذاری در حوزه امنیت و هم خوانی با قوانین بانکی است.

این مدیر بانک استاندارد پیش‌بینی می‌کند بانک در کوتاه مدت خدمات Core Banking را به ابر منتقل نمی‌کند و انجام این امر به 3 تا 5 سال نیاز دارد.

در این اواخر استاندارد بانک پایه SAP را اجرا کرده است که گران‌بهاست اما حسابرسی ابر فرصتی را فراهم می‌کند تا از میزان هزینه‌ها کاسته شود.

Robert Grimes که در شبکه خدمات مالی SAP فعالیت می‌کند معتقد است؛ بانک‌ها متوجه شده‌اند باید با عصر خود همراه شوند. او می‌گوید: «eBay و PayPal» (خدمات پرداخت آنلاین) بازارهای مالی هستند که در ابر فعالیت می‌کنند و اگر بانک‌ها بخواهند قابلیت رقابت داشته باشند؛ باید به دنبال راه‌هایی برای فعالیت کردن در ابر باشند.

قانون‌گذاران نیز به نوبه خود باید از نحوه عملکرد ابر مطلع شوند و تغییرات لازم را به وجود بیاورند.

بانک‌ها انتقال سیستم‌های ترجیحی را به ابر آغاز کرده‌اند مانند قابلیت‌های تحلیلی. موبایل بنکینگ نیز دارای مشکلاتی مشابه به بانکداری ابر است زیرا شامل انتقال سیستم‌هایCore از بانک و به شبکه موبایل هستند.

سیمون پاریس رییس خدمات مالی جهانی در SAP می‌گوید: درباره امنیت داده‌های بانک در ابر نگرانی‌هایی وجود دارد. این نگرانی ناشی از سوءتفاهمی است که مدت‌هاست بانک‌ها در فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

به عقیده او نگرانی اصلی قانون‌گذاران افشا شدن اطلاعات حیاتی است اما تاکنون به مشکلات امنیتی پرداخته شده است.

به عقیده پاریس، بانک‌ها باید از خود بپرسند قصد دارند چه خدمات و اطلاعاتی را در ابر جایگزین کنند.
بسیاری از بانک‌ها انجام فرایندهای دسته دوم را انتخاب می‌کنند (مانند مدیریت سرمایه انسانی)؛ بنابراین اگر سیستم خراب گردد؛ مشکل حادی پیش نخواهد آمد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −  36  =