صدور کیفرخواست برای ۱۶ نفر به اتهام کلاهبرداری از بانک

شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی، پرونده 16 متهم را با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجتمع امور اقتصادی (قسط)، با گزارش سازمان بازرسی کل کشور و شکایت بانک ملت و همچنین گزارش آگاهی ناجا پرونده‌ای به اتهام کلاهبرداری و معاونت در آن، علیه 16 نفر در دادسرای امور اقتصادی تشکیل شد.

 

با طرح شکایت فوق علیه متهمین، پرونده به اتهام جعل امضاء، کلاهبرداری از بانک ملت و معاونت در آن و پرداخت و دریافت رشوه در دستور کار شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی قرار گرفت.

 

بر اساس کیفرخواست صادره از این دادسرا متهم ردیف اول با همکاری تعدادی دیگر از متهمین و ارتباط با برخی کارمندان بانک با استفاده از اسناد مجعول و ارائه اسناد شرکت‌های صوری و ارزیابی غیر واقعی املاک مجموعاً موفق به کلاهبرداری به مبلغ 125 میلیارد و 642 میلیون و 10 هزار و 980 ریال به اضافه مبلغ دو میلیون و پانصد و سی و دو هزار و پانصد دلار شده‌اند.

 

متهمین در تسهیل عمل خود نیز جمعا مبلغ 913 میلیون ریال به برخی کارمندان بانک موصوف رشوه پرداخت کرده‌اند. شعبه سوم بازپرسی نیز با توجه به شکایت بانک ملت، گزارش سازمان بازرسی کل کشور و گزارش آگاهی ناجا و همچنین نظریه کارشناسی رسمی دادگستری در رشته خط و اقاریر صریح متهمین همه آن‌ها را مجرم تشخیص داد و با صدور کیفرخواست از دادگاه برای آن‌ها درخواست تعیین کیفر قانونی کرد.

 

بدیهی است در اجرای مقررات ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری پس از صدور رای قطعی مشخصات کامل متهمین به نحو مقتضی اعلام خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄    =  6