بهبود مدیریت کلان اقتصادی ایران در دولت روحانی

بیزینس مانیتور با پیش بینی افزایش اعتماد تجاری در ایران و بهبود مدیریت کلان اقتصادی کشور در دولت روحانی اعلام کرد اقتصاد ایران امسال رشد منفی 2 درصدی را تجربه می کند و متوسط ارزش پول ملی به 34000 ریال در برابر هر دلار می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی را اصلاح و اعلام کرد اقتصاد ایران در سال 2013 رشد منفی 2 درصدی را تجربه خواهد کرد.

این موسسه در گزارش سه ماه قبل خود و پیش از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری رشد منفی 2.3 درصد را برای اقتصاد ایران در سال جاری میلادی پیش بینی کرده بود که بر این اساس کارشناسان بیزینس مانیتور انتظار دارند وضعیت اقتصادی ایران با روی کار آمدن روحانی بهتر شود. 

این گزارش افزود: به دلیل وضع تحریم های شدید علیه ایران در سال های 2012 و 2013 سرمایه گذاری در این کشور کاهش می یابد. ریال ایران نیز به دلیل ادامه پس انداز خانواده ها به دلار و طلا همچنان تحت فشار باقی می ماند.

این گزارش در ادامه نوشت: تولید نفت ایران نیز به روند کاهشی خود ادامه می دهد و این در حالی است که پیروزی روحانی میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری اعتماد تجاری را افزایش می دهد و بر این اساس انتظار می رود مدیریت کلان اقتصادی در ایران بهبود یابد.

این موسسه تحقیقاتی پیش بینی کرده است اقتصاد ایران در سال 2014 به رشد و رونق بازگردد اما طی سال های آتی رشدی کمتر از پتانسیل خود خواهد داشت.

بیزینس مانیتور همچنین پیش بینی خود از ارزش ریال ایران در سال 2013 را اصلاح کرده است. بر اساس پیش بینی این موسسه متوسط ارزش ریال ایران در برابر دلار طی این سال به 34000 ریال در برابر هر دلار می رسد. پیش تر این رقم 36000 ریال پیش بینی شده بود.

این گزارش افزوده است: اگرچه افزایش اعتماد به مسیر اقتصادی کشور و برقراری روابط دوستانه تر با غرب از سقوط ارزش ریال جلوگیری می کند اما فشارها بر پول ملی ایران در سال جاری افزایش می یابد. در نتیجه باید گفت فشارهای تورمی در ماه های آینده بیشتر می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  −    =  18