صدور شناسنامه‌های مکانیزه با ضریب امنیتی بالا

رییس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: صدور شناسنامه مکانیزه مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور، امکان جعل پذیری شناسنامه را بسیار کم می‌کند.

به گزارش ایسنا، همایش معاونین آمار و انفورماتیک استانها با حضور رییس، معاونین و مدیران سازمان ثبت احوال کشور و معاونین آمار و انفورماتیک ثبت احوال استانها در مرکز آموزش این سازمان برگزار شد و در این مراسم رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه این سازمان با استفاده از فن‌آوریهای جدید فصل نوین‌سازی خود را تجربه می‌کند، گفت: سازمان ثبت احوال از معدود سازمانهایی است که در زمان کوتاهی توانسته گام‌های بزرگی جهت نوین سازی بردارد.

 

محمد ناظمی اردکانی اظهارکرد: در سازمان ثبت احوال کشور برنامه‌ای راهبردی در رابطه با سه ماموریت مهم و اساسی تعریف شده است.

 

وی در ادامه استفاده از فناوری‌های روز جهت ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در مهلت قانونی را یکی از این راهبردها عنوان کرد و گفت: ثبت الکترونیکی وقایع ازدواج و طلاق و ثبت برخط این وقایع در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال در برخی استانها از جمله راهبردهای دیگر جهت تحقق اولین ماموریت سازمان است.

 

رییس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: در قانون بودجه امسال جریمه نقدی برای افرادی که ولادت و وفات را در مهلت قانونی ثبت نکرده اند در نظر گرفته شده است.

 

ناظمی اردکانی راهبرد دیگر جهت ماموریت دوم این سازمان، در راستای اتقان اسناد هویتی را صدور شناسنامه مکانیزه نوزادان و صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور عنوان کرد.

 

وی همچنین صدور کارت ملی هوشمند بجای کارتهای ملی فعلی را از دیگر برنامه‌های سازمان ثبت احوال جهت اتقان اسناد هویتی ایرانیان دانست.

 

رییس سازمان ثبت احوال کشور از جمله راهبردهای دیگر به انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی به صورت مکان محور اشاره و اظهار کرد: درحال حاضر آمار و اطلاعات کشور با محاسبه ولادت و وفات استانها صورت می‌گیرد که این آمار دقیق نیست.

 

ناظمی اردکانی تصریح کرد: این آمارها زمانی دقیق می‌شود که میزان مهاجرت نیز در آنها لحاظ شود و تنها راه برای این موضوع ، ثبت تغییر کدپستی شهروندان است.

 

وی تاکید کرد: ثبت تغییر کدپستی و آدرس جدید فرد در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور کاربردها و امتیازات اجتماعی فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

 

در ابتدای مراسم، حمید پارسایی – معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال کشور محور اصلی همایش را پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی عنوان کرد و گفت: در این همایش مباحثی همچون پروژه کارت هوشمند ملی ، پهنای باند و توسعه شبکه و و صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات جمعیت کشور مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 

پارسایی تاکید کرد: یکی از بزرگترین پروژه‌ها با رویکرد ملی در سازمان ثبت احوال کشور طی سالهای اخیر، پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی مردم ایران است.

 

وی پروژه آرشیو الکترونیکی را در تحقق دولت الکترونیک بسیار مهم عنوان کرد و گفت: با این کار یک قدم یه دولت الکترونیک نزدیک‌تر می‌شویم.

 

معاون آمار و انفورماتیک با بیان اینکه این پروژه آخرین مقاطع شکل‌گیری خود را می‌گذراند و در سالجاری به سر انجام می‌رسد، اظهار امیدواری کرد: نظارت و بازبینی اسناد نیز در سالجاری به پایان می‌رسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  4