پاتک پلیس به موبایل‌فروشان مسروقه در جمهوری

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از اجرای طرح برخورد با فروشندگان گوشی‌های تلفن‌همراه تقلبی و مسروقه و بازداشت بیش از 100 متهم خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان، در حاشیه اجرای طرح برخورد با فروشندگان گوشی‌های تلفن‌همراه تقلبی و مسروقه در محدوده خیابان جمهوری و حافظ به تشریح جزئیات این طرح پرداخته و از دستگیری بیش از 100 متهم در این خصوص خبر داد و گفت: یکی از سئوالاتی که همیشه از سوی شهروندان مطرح شده این است که سرنوشت تلفن‌های همراه مسروقه که از شهروندان به سرقت می‌رود چه می‌شود؟ از آنجا که اکثر سارقان تلفن‌های همراه مسروقه را به مالخران اموال مسروقه فروخته و سرانجام این تلفن‌های مسروقه با جعل کارتن و شماره سریال از سوی مالخران، به شهروندان فروخته می‌شود، پلیس موظف است این موضوع را پیگیری کرده و اقدام به ردیابی تلفن‌های همراه مسروقه کنند.

 

وی گفت: در راستای اجرای تدابیر رییس پلیس تهران‌بزرگ، درخواست شهروندان و همچنین شکایت‌های ارایه شده از سوی کسبه و اهالی محدوده خیابان‌های جمهوری و حافظ، مبنی بر تجمع فروشندگان گوشی‌های تلفن‌همراه مسروقه و تقلبی، پلیس‌آگاهی تهران بزرگ اقدام به اجرای این طرح کرد.

 

محمدیان افزود: در ابتدای طرح ماموران پلیس آگاهی پایتخت به صورت نامحسوس اقدام به مستندسازی و شناسایی چهره این افراد که در برابر یکی از مجتمع‌های تجاری این محدوده تجمع کرده و اقدام به خرید و فروش دستگاه‌های تلفن‌همراه مسروقه و تقلبی می‌کنند، کرده و با حضور نیروهای گشت یگان امداد و پلیس پیشگیری تهران بزرگ این افراد را دستگیر کردند.

 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به نحوه اجرای طرح گفت: در ابتدا ماموران با بررسی‌های نامحسوس موفق به شناسایی این افراد که بعضا مالخر و سارق اموال مسروقه هستند و در پیاده‌روی تجمع کرده و ضمن سد معبر اقدام به توزیع گوشی‌های تلفن همراه مسروقه، تقلبی یا کارتن‌ها و شماره سریال‌های جعلی می‌کنند را در یک عملیات ضربتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیش از 100 تن از این افراد را بازداشت کرد.

 

محمدیان در ادامه ضمن توصیه به شهروندان درباره دقت در زمان خرید تلفن‌همراه، تاکید کرد: شهروندان و خریداران گوشی‌های تلفن همراه مراقب باشند هنگام خرید به مراکز معتبر مراجعه کرده و در زمان تحویل کالا، مشخصات، شماره سریال و کد فاکتور را بررسی کنند و همچنین از وجود هولوگرام معتبر روی کارتن دستگاه اطمینان پیدا کنند.

 

وی مرکز فوریت‌های پلیسی 110 را به عنوان پل ارتباطی میان شهروندان و پلیس برشمرد و از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را با پلیس در میان بگذارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  36  =  39