ترانزیت اطلاعات از مسیر ایران ۲۰ تا ۹۰ درصد ارزان شد

یک مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: این شرکت تعرفه‌ ترانزیت پهنای باند از طریق ایران را از 20 تا 90 درصد کاهش داده تا کشورهای همسایه و مشتر‌ی‌های خارجی ترافیک خود را از مسیر ایران عبور دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مهدی خدایی در گفت‌وگو با فارس از تصمیم جدید هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت برای کاهش تعرفه‌های ترانزیت پهنای باند خبر داد.

این مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت توضیح داد: براساس تصمیم جدید، تعرفه‌های ترانزیت پهنای باند بسته به طول مسیر، ظرفیت اجاره شده و سنوات اجاره مسیر از 20 تا سقف 90 درصد نسبت به گذشته کاهش یافته است.

وی گفت: به این ترتیب با احتساب سقف تخفیف‌ها، تعرفه جدید ترانزیت مرز به مرز، معادل 10 درصد تعرفه قدیم تعیین شده است.

خدایی اضافه کرد: همچنین در تعرفه‌‌گذاری گذشته، تعرفه برای کل مسافت اعمال می‌شد، اما در تعرفه جدید مسافت‌ها به بلوک‌های 400 کیلومتری تقسیم شده‌است.

وی توضیح داد: برای مثال با احتساب بیشترین میزان تخفیف، تعرفه  جدید ترانزیت ترافیک از یک STM64 با قرارداد اجاره 15 ساله در طولانی‌ترین مسیر با اخذ 10 درصد تعرفه سابق به 2.5 میلیون دلار رسیده است.

خدایی اضافه کرد: همچنین اجاره 15 ساله یک STM64 برای کوتاه‌ترین مسیر 580 هزار دلار تعیین شده است که به مبالغ فوق معادل 10 درصد تعرفه سالیانه هزینه نگهداری اضافه می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت تأکید کرد: هدف از این کاهش تعرفه، ترغیب کشورهای دیگر برای عبور ترافیک از مسیر ایران و رقابت با دیگر مسیرهای ترانزیت بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به جایگاه جغرافیایی ایران، ترانزیت ترافیک یکی از خدمات درآمدزا برای کشور است و شرکت زیرساخت احساس کرد که باید با کاهش تعرفه‌های سرویس بین‌الملل، برای عبور ترافیک از مسیر ایران برای کشورهای همسایه ایجاد انگیزه کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  ⁄  58  =