نخستین خاویار تولیدی استان البرز سال آینده وارد بازار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرج گفت: نخستین محموله خاویار تولیدی استان البرز با وزن پیش‌بینی شده بیش از 300 کیلوگرم سال آینده وارد بازار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،میرسعید ولیعهدی در گفت و گو با ایسنا، افزود: طرح تولید و تکثیر ماهی‌های خاویاری از 6 سال پیش در استان البرز آغاز شده است.

وی اظهار کرد: ماهی‌های پرورش یافته در استخرهای استان از نوع فیل ماهی هستند که بزرگ‌ترین ماهی آب‌های داخلی ایران به شمار می‌روند و از نظر کیفیت خاویار رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند، این خاویار ماهی‌ها هر دو یا سه سال یک بار تخم ریزی می‌کنند و بین 14 و 17 سالگی بالغ می‌شوند و به واسطه بهترین خاویار، رتبه گران ترین ماهی و خاویار جهان را دارا هستند.

این مقام مسئول با اشاره به این که فیل ماهی از نوع ماهی‌های گرمابی است، گفت: شهرستان اشتهارد بهترین منطقه برای پرورش این نوع ماهی‌های خاویاری است.

ولیعهدی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه مزارع کشاورزی در استان البرز ابتدا این ماهی‌ها را در در ماهی‌سرای شهرستان کرج پرورش دادیم تا بتوانیم ضمن استفاده از گوشت و خاویار آنها بچه ماهی‌های به دست آمده را نیز در مزارع دیگر استان پرورش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرج در پایان سخنان خود گفت: با تلاش‌های صورت گرفته شده تا کنون 400 قطعه فیل ماهی در این استان تولید شده است که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تولید بیشتر این ماهی‌ها در استان البرز باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  4