صدور کارت صنعتگر فرش دستباف برای ۱۵۰۰ بافنده دشتستانی

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از صدور کارت صنعتگر فرش دستباف برای یک‌هزار و 500 بافنده دشتستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به گزارش ایسنا، محمدحسین احمدی صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان صنعت قالیبافی دشتستان گفت: ترویج فرامین و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسائل مهمی است که هر یک از مسئولان در حوزه فعالیت خود باید نسبت به آن اهتمام ورزند.

وی خاطرنشان کرد: در برهه کنونی فراهم کردن شرایط برای تحقق حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری مهم‌ترین اولویتی است که اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در فعالیت‌های خود برای دستیابی به آن تلاش کرده است.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌‎های فراوانی در حوزه صنعت و بازرگانی دارد که با بهره‌گیری و برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم گام‌های ارزنده‌ای به‌ منظور توسعه اقتصادی شهرستان که زیرساخت اصلی حماسه اقتصادی است، برداریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرستان دشتستان در صنعت قالیبافی و فرش دستباف عنوان کرد: صنعت فرش دستباف و قالیبافی از صنایع فعال شهرستان دشتستان است و با حمایت‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر شاهد افزایش گرایش علاقه‌مندان به این صنعت بوده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بافندگان فرش دستباف شهرستان دشتستان از طریق انعقاد قرارداد با بیمه کوثر از اقدامات ارزشمند حمایتی است که با پیگیری‌های اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان حاصل شده و مورد استقبال بافندگان قرار گرفته است.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان عنوان کرد: معرفی 200 نفر از بافندگان فرش شهرستان دشتستان به بانک‌های ملت و صادرات به‌منظور اخذ تسهیلات مشاغل خانگی از اقدامات حمایتی حائز اهمیتی است که در یک سال گذشته شاهد تحقق آن بوده‌ایم.

احمدی تصریح کرد: ابطال کارت قدیم قالیبافان دشتستانی و صدور کارت جدید صنعت‌گر فرش دستباف برای یک‌هزار و 500 فعال صنعت فرش دستباف شهرستان دشتستان و صدور 50 مورد مجوز برای بافندگان تحت پوشش بنیاد شهید و بهزیستی شهرستان از اقداماتی است که به‌ منظور توسعه این صنعت شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: تبدیل وضعیت 50 نفر بافندگان فرش دستباف با شرکت در آزمون گواهی صلاحیت فنی و حرفه‌ای به‌ منظور معرفی بافندگان به تامین اجتماعی از اقداماتی است که در سایه پیگیری‌ها و مذاکرات اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان تحقق یافته است.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: انعقاد تفاهمنامه استاد و شاگرد بین فنی و حرفه‌ای و اتحادیه فرش دستباف و معرفی 30 نفر از بافندگان طرح استاد و شاگرد جهت اخذ آزمون مهارت فنی و حرفه‌ای از اقداماتی است که نقش موثری در تقویت صنعت فرش دستباف دشتستان داشته است.

احمدی یادآور شد: صدور گواهی صلاحیت برای 112 نفر از بافندگان قبول شده در حوزه فرش دستباف و همچنین صدور مجوز مشاغل خانگی برای 230 نفر از بافندگان فرش دستباف در سطح شهرستان از اقدامات ترویجی است که در یک سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −  18  =