آغاز طرح ویژه نظارتی بازگشایی مدارس از ۱۰ شهریور

سازمان حمایت اعلام کرد، طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس ، دانشگاهها و مراکز آموزشی از دهم شهریور ماه در سراسر کشور اجرا و تا ده روز تداوم می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاتا، باتوجه به بازگشایی مدارس ، دانشگاهها و سایر مراکز آموزشی و افزایش تقاضا برای خرید اقلام آموزشی، لوازم التحریر و پوشاک طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس این طرح  از دهم شهریور ماه بطور همزمان در سراسر کشور به مرحله اجرا در می آید.
این طرح از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و با هدف  تنظیم بازار ، تشدید نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی ، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی ، جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمتها و سوءاستفاده احتمالی برخی افراد سودجو ، برگزار خواهد شد.
در این طرح  تمرکز بازرسیها معطوف به لوازم التحریر، کیف ، کفش و مانتو مدارس و در بخش خدمات بر چگونگی فعالیت آموزشگاهها و مدارس غیرانتفاعی در دریافت شهریه های مصوب و رعایت نرخ سرویس های ایاب و ذهاب و نحوه فعالیت نمایشگاههای پاییزه خواهد بود.
نظارت ویژه بر رعایت درصد سودهای خرده و عمده فروشی ، نصب برچسب قیمت ، صدور فاکتور کالاهای لوازم التحریر ، کیف و کفش و …. ، رعایت نرخهای تعیین شده دفترچه های دانش آموزی و همچنین جلوگیری از توزیع و فروش لوازم التحریر خارجی و داخلی فاقد استاندارد و بی کیفیت از دیگر اهداف این طرح است.
در این مدت سازمان تعزیرات حکومتی با برگزاری گشتهای مشترک و رسیدگی سریع به پرونده های متشکله و ناظران افتخاری با نظارتهای محسوس و نامحسوس خود ، این سازمان را در اجرای هرچه بهتر طرح همراهی می کنند.
شهروندان هم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی ، تقلب، عدم نصب برچسب قیمت در واحدهای صنفی و … مراتب را بصورت حضوری و یا با تلفن 124  اطلاع دهند تا سریعا مورد رسیدگی قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  9  =  1