اصرار انبوه سازان بر افزایش قیمت مسکن مهر با اشاره به تورم ۴۴ درصدی

در حالی وزیر راه و شهرسازی افزایش قیمت مسکن مهر را منتفی اعلام کرده که رئیس انجمن سراسری انبوه‌سازان همچنان معتقد است با توجه به تورم 44 درصدی باید در خصوص قیمت ساخت مسکن در این طرح کار کارشناسی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم، افزود: وقتی قیمت مصالح ساختمانی مانند میلگرد دو برابر شده، یک پیمانکار چگونه می‌تواند با نرخ قراردادهای مسکن مهر و حتی افزایش ناچیز قیمت آن پروژه‌ها را به پایان برساند.

وی با اشاره به این‌که قیمت میلگرد در یکسال اخیر دو برابر شده است، تصریح کرد:‌تورم به 44 درصد رسیده و این مسئله نیز در نرخ مصالح ساختمانی، دستمزدها و به‌طور کلی همه مولفه‌های موثر در ساخت مسکن تاثیرگذار بوده است. بنابراین از مسئولان وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم کارشناسانی را از دو طرف (پیمانکاران و دولت) مامور بررسی قیمت ساخت مسکن در طرح مهر کند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون حدود یک میلیون واحد مسکن مهر توسط انبوه‌سازان در حال ساخت است، اظهار کرد: لازمه قیمت مقطوع، ثبات اقتصادی است. خوشبختانه وزیر راه فردی منطقی و کارشناس است و به نظر نمی‌رسد بخواهد پیمانکاران به‌عنوان کارآفرین دچار ضرر و زیان شوند.

رئیس انجمن سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که ما جزئی از مردم هستیم، گفت: به نظرم خواسته انبوه‌سازان برای دولت تدبیر و امید اهمیت دارد و فکر نمی‌کنم دولت یازدهم این‌گونه باشد که «شب بخوابد و فردا یک بخشنامه ابلاغ کند».

رهبر در پاسخ به این پرسش که قیمت میلگرد امسال چقدر افزایش یافته است، گفت: اوایل امسال قیمت هر کیلوگرم میلگرد 2150 تومان بود که این مبلغ به 2300 تومان افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، اواسط فروردین امسال ایرج رهبر با اشاره به استقبال انبوه‌سازان از اظهارات وزیر راه وشهرسازی در خصوص عدم افزایش قیمت مسکن مهر به تسنیم گفت: با توجه به روند مناسب ساخت‌و سازها، خرداد امسال 15 درصد یعنی حدود  12 هزار واحد از پروژه‌های مسکن مهر پردیس به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که بازار ساخت‌وساز مسکن در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد، تصریح کرد: واحدهای مسکن مهر با قیمت مصوب وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود، به عبارت دیگر ساخت هر متر مربع بر اساس نرخ مصوب حدود 320 هزار تومان هزینه دارد.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل افزایش قیمت وزارت راه و شهرسازی در خصوص پروژه‌های مسکن مهر و احتساب هزینه‌های مربوط به آسانسور، ساخت هر متر مربع مسکن مهر بین 370 تا 390 هزار تومان هزینه در بردارد که رقم مناسبی برای انبوه‌سازان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  3