فرش فروش ها هم سکه می فروشند

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان این‌که برخی افراد تحت عنوان مشاغل دیگر مانند فرش‌فروشی فعالیت کرده اما اقدام به فروش سکه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ابراهیم درویشی در مجمع عمومی کانون صرافان ایرانیان با اعلام این خبر گفت: از صرافان تقاضا داریم در صورتی که این افراد را می‌شناسند اقدام به معرفی آنها به کانون کنند تا جلوی فعالیت‌های غیرمجاز گرفته شود، در صورت شناسایی این افراد اقدام به پلمپ محل فعالیت خواهیم کرد.
وی با تاکید بر این‌که براساس قانون پولی بانکی ضرب سکه در انحصار دولت است، تصریح کرد: سکه هشت گرم و 135 سوت است که یک گرم آن نقره و 35 سوت از مس و هفت گرم طلای 24 عیار تشکیل می‌شود و هر کدام قیمت جداگانه‌ای دارد. به‌طوری که قیمت طلا براساس سایت بین‌المللی محاسبه می‌شود و بهای نقره نیز به همین صورت تعیین می‌شود.
وی با اشاره به این‌که روند تولید سکه بسیار حساس و دقیق است و در صورتی که وزن آن کمتر از هشت گرم و 135 سوت باشد در روند تولید مجددا بازنگری می‌شود، گفت: در مورد ضرب سکه‌های غیربانکی این موارد رعایت نمی‌شود.
معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به ظاهر یکسان سکه‌های یک گرمی که از سوی بانک مرکزی ضرب می‌شود، گفت: به دنبال آن هستیم تا سکه‌های بهار آزادی نیز در بسته‌بندی‌های یکسان توزیع شود تا سکه‌های غیربانکی مشخص شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =