این مناطق راهبردی عربستان، هدف موشک‌های سوریه قرار می‌گیرد

سران آل سعود حاکم بر عربستان در ‌سه دهه گذشته، بیشترین حرص و تلاش را برای نابودی کشورهای اسلامی داشته و دارند؛ آن‌ها در ‌این سال‌ها، یک‌ بار به عراق کمک کردند تا به ایران حمله کند، سپس به آمریکا کمک کردند تا عراق را نابود کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،همچنین تلاش‌های آن‌ها برای نابودی مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین بر هیچ کس پوشیده نیست. آن‌ها امروز تلاش دارند تا سوریه، یکی دیگر از کشورهای محور مقاومت را با موشک‌های آمریکایی و دلارهای نفتی خود به خاک سیاه بشنانند.

به گزارش «تابناک»، آنچه سعودی‌ها در حال انجام آن هستند، اگر نگوییم بازی با آتش است، بازی با مرگ آنهاست، چرا که این بار آن‌ها بدقماری را آغاز کرده‌اند و در این قمار که تاکنون بیش از سی میلیارد دلار برای آن‌ها آب خورده، در تلاش برای سرنگونی نظام حاکم بر سوریه شکست سختی خورده‌اند و اکنون بر آن هستند تا پای آمریکایی‌هایی را به سوریه باز کنند و چون خود عرضه و جسارت کار یک‌جانبه را ندارند، دست به دامن آمریکایی‌ها شده‌اند تا شاید از این رهگذر، سوریه و نظام حاکم بر این کشور را هدف گیرند.

سعودی‌ها برای نابودی ارتش‌های قدرتمند و کشورهای حاضر در منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نمی‌کنند؛ هر چند خود ارتش باعرضه و جسارتی نداشته و به ‌رغم هزینه‌های ده‌ها میلیارد دلاری برای آن، در جنگ محدودی که با مبارزان جنبش الحوثی داشتند، شکست سنگینی را متحمل شدند.

سعودی‌ها در حکم ‌«محور فتنه» علیه جهان اسلام، گفته‌اند که ‌مستقیم در حمله به سوریه مشارکت خواهند کرد؛ مسأله‌ای که علاوه بر پرداخت هزینه‌های آمریکا، بی‌گمان با مشارکت مستقیم نظامی آن‌ها خواهد بود؛ اما آیا آن‌ها این بار هم جان سالم به در خواهند برد؟ آیا ارتش سوریه دخالت‌های سعودی‌ها که هزاران تن از مردم این کشور را به خاک و خون کشیده است، بدون پاسخ خواهد گذاشت؟ آیا سوریه از توان موشکی قدرتمند خود برای ضربه زدن به سعودی‌ها استفاده نخواهد کرد؟

این گزارش در صدد آن است تا برخی از اهداف تعریف شده توسط ارتش سوریه را ـ که قرار است آماج موشک‌های این کشور قرار بگیرد ـ ‌بررسی کند.

در این گزارش تلاش شده تا در یک برد 1500 کیلومتری که موشک‌های سوری به آن دست یافته‌اند، تنها به تعدادی از اهداف راهبردی که قرار است هدف قرار بگیرند، اشاره شود:

1 ـ اهداف نظامی: عربستان یکی از بزرگ‌ترین انبارهای تسلیحاتی جهان را ‌دارد. این کشور در ‌چند دهه گذشته، صد‌ها میلیارد دلار سلاح از کشورها‌ ‌وارد کرده ‌و همه آن‌ها در مراکز گوناگونی در این کشور پراکنده شده‌اند؛ اما آنچه برای ارتش سوریه مهم است، مراکز نظامی است که هدف قرار دادن آن، از توان نظامی عربستان خواهد کاست.

شهر تبوک: این شهر قدیمی که امروز به یکی از مراکز مهم نظامی در عربستان تبدیل شده‌، ‌فرودگاه مهم نظامی به نام ملک فیصل و همچنین برخی از مراکز تحقیقاتی را در دل خود جای داده است. در این فرودگاه جنگنده‌های اف15 سعودی به همراه میراژ‌ها و جنگنده‌های رافائل فرانسه وجود دارد. فاصله این شهر تا دمشق تنها 550 کیلومتر است که با موشک‌های میان‌برد سوریه نیز می‌توان آن را هدف قرار داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  24