حضور روحانی در رسانه ملی

سخنگوی دولت از شناسایی موانع تولید و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها خبر داد و اعلام کرد: در روزهای آینده رئیس جمهور در رسانه ملی درباره جزئیات این راهکارها صحبت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مهر، محمد باقر نوبخت گفت: رئیس جمهور در هفته دولت در مصاحبه ای عنوان کرد که موانع تولید و راهکارهای آن در مدت 15 روز ارائه می شود که این کار را گروه های مختلف انجام داده اند.

وی افزود‌: در جلسه گذشته هیئت دولت نیز مصوبات خوبی در این زمینه داشتیم.

نوبخت افزود: در روزهای آینده رئیس جمهور در رسانه ملی درباره جزئیات این راهکارها که با نظارت شخص وی به تصویب رسیده است، صحبت خواهد کرد.

وی درباره احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه محمود عسکری آزاد امروز مسئول پیگیری این موضوع شد، افزود :‌ مقدمات این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مجلس تصویب شد.

سخنگوی دولت گفت:‌ اگر در صحن علنی مجلس نیز با توجه به یک فوریتی بودن آن پیگیری شود، تا ماه آینده قانون آن در مجلس تصویب می شود و  چند هفته بعد نیز ماموریت‌ها، ساختار و‌ اهداف آن مصوب خواهد شد.

پیش نویس بخشنامه بودجه سال آینده تهیه شد

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی در ادامه اعلام کرد:‌ پیش نویس بخشنامه بودجه سال آینده تهیه شده است. 

نوبخت با بیان اینکه طبق قانون باید پیش از 15 آذر هر سال لایحه بودجه سال بعد به مجلس ارائه شود، اظهار داشت: مقدمات این کار در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی که به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تبدیل می شود، آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در نخستین گام ستاد بودجه تشکیل و پیش نویس بخشنامه بودجه 93 هم تهیه شده است.

نوبخت گفت: بخشنامه بودجه به دستگاه ها می گوید چه سیاستی در ارقام منابع و مصارف داشته باشند.

وی اعلام کرد: روز چهارشبه شورای اقتصاد به ریاست رئیس جمهور جلسه خواهد داشت و در صورت تصویب یا اصلاح بخشنامه،  همان روز به دستگاه ها ارسال می شود، ضمن اینکه دستگاه ها نیز پیشنهادها و ارقام خود را به ستاد بودجه منعکس خواهند کرد.

سخنگوی دولت درباره لایحه اصلاح بودجه امسال هم اظهارداشت: حتما نمایندگان مجلس بعد از تعطیلات با اولویت درباره آن ابرازنظر می کنند.

وی افزود: اگر این اصلاحیه با یک ماه تاخیر هم به ما برسد، چارچوب ما برای هزینه کردن مشخص خواهد شد.

نوبخت گفت: همه منابع پیش بینی شده در بودجه 92 دست یافتنی نیست و از هم اکنون باید برای نیمه دوم سال ، حرکتمان را با وضع جدید و تقلیل منابع متناسب کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  35