انتخاب رئیس جدید فدرال رزرو پیچیده شد

تحلیلگران اقتصادی و سیاسی بر این باورند که تلاش اوباما برای متقاعد کردن کنگره در حمله نظامی به سوریه معرفی لورنس سامرس به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو را با چالش های جدیدی روبرو خواهد کرد.

به گزارش طلا به نقل از رویترز؛ به نظر می رسد لورنس سامرس گزینه نخست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای جانشینی بن برنانکی به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو است ولی سناتورهای دموکرات به شدت با این انتخاب مخالف هستند و ترجیح می دهند که جانت یلن معاون فعلی برنانکی رئیس بعدی فدرال رزرو شود.

بر اساس این گزارش اگر اوباما از ظرفیت سیاسی خود برای جلب حمایت کنگره در اقدام نظامی بر ضد سوریه استفاده کند دیگر قدرت کافی برای متقاعد کردن سنا در انتخاب سامرس به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو را نخواهد داشت. به هر حال اوباما ترجیح می دهد که سامرس جایگزین برنانکی در فدرال رزرو شود.

اوباما اکنون با آزمون بزرگی در دوران ریاست جمهوری خود روبرو است و این آزمون بزرگ جلب حمایت کنگره برای اقدام نظامی بر ضد سوریه است.
نظرسنجی رویترز نشان می دهد که تنها 16 درصد مردم آمریکا از اقدام نظامی بر ضد سوریه حمایت می کنند و بر این باورند که اقدام نظامی در سوریه آمریکا را با مشکلات شبیه افغانستان و عراق روبرو خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  +    =  34