ایجاد «بانک توسعه مشترک» در نشست سران شانگهای بررسی می‌شود

معاون وزیر خارجه قرقیزستان اظهار داشت که در نشست آتی سازمان شانگهای موضوع ایجاد بانک توسعه کشورهای شرکت‌ کننده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «عسکر بیشیم‌اف» معاون وزیر خارجه قرقیزستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که در نشست آتی سران کشورهای عضو و ناظر در سازمان همکاری‌های شانگهای در «بیشکک» موضوع ایجاد بانک و بنیاد مشترک توسعه کشورهای شرکت‌کننده مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته وی، یکی از اساسی‌ترین موضوعات مورد گفت‌وگو در این نشست امکان ایجاد بانک و بنیاد توسعه دولت‌های مربوط به این سازمان می‌باشد.

بیشیم‌اف افزود: پیش‌بینی شده است منابع مالی که در این بانک نگهداری می‌شود، در راستای توسعه طرح‌های مشترک این سازمان در کشورهای شرکت‌کننده در آن اختصاص داده شود.

وی همچنین تصریح کرد که رهبران دولت‌های شرکت‌کننده در این سازمان بحث سرنوشت افغانستان پس از سال 2014 و دستیابی به صلح سیاسی در این کشور را نیز مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار خواهند داد.

برای حضور در این نشست سران کشورهای روسیه، قزاقستان، تاجیکستان و چین به عنوان اعضای اصلی و رؤسای جمهور ایران، مغولستان، هند، پاکستان و افغانستان به عنوان اعضای ناظر، شرکت خواهند کرد.

این در حالی است که موضوع سوریه یکی از مهمترین مباحث این نشست عنوان می‌شود.

دیدار با روسای جمهور روسیه، چین، قرقیزستان، قزاقستان و افغانستان از مهم‌ترین رئیس جمهور کشورمان در سفر به بیشکک خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  14