اوباما به روحانی نامه نوشت

طی روزهای اخیر، اخبار تأیید نشده بسیاری درباره ارسال نامه از سوی دولت آمریکا برای ایران و پاسخ به این نامه ها از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است. اما امروز برای نخستین بار رئیس جمهور آمریکا تأیید کرده که با همتای ایرانی خود نامه نگاری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به گزارش «تابناک»، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا امروز در مصاحبه ای با شبکه خبری «ای بی سی نیوز» تأیید کرده که برای نخستین بار با رئیس جمهور ایران به نامه نگاری پرداخته است.

وی در پاسخ به سوال مصاحبه گر این شبکه تلویزیونی که از وی پرسیده آیا با روحانی ارتباطی برقرار کرده یا خیر، پاسخ داده: «بله، من این کار را کردم. و او نیز با من ارتباط برقرار کرد. البته ما گفت و گوی مستقیم نداشتیم».

در ادامه مصاحبه گر از اوباما پرسید که آیا این ارتباط از طریق نامه نگاری بوده است؟ و اوباما پاسخ داد: «بله».

اوباما توضیح بیشتری درباره محتوای نامه ارسالی خود برای رئیس جمهور ایران و محتوای پاسخ دریافتی نداده است. به هر حال، این نخستین بار است که نامه نگاری میان روسای دو دولت ایران و آمریکا به طور رسمی تأیید می شود.

با این حال، اوباما در بخش های دیگری از این مصاحبه هشدارهای چند روزه اخیر خود را مبنی بر اینکه عدم حمله آمریکا به سوریه، نباید به عنوان الگویی برای برنامه هسته ای ایران در نظر گرفته شود، تکرار کرده است.

وی در این زمینه گفته: «من فکر می کنم ایرانی ها می دانند که موضوع هسته ای، برای ما مسئله ای بسیار بزرگتر از موضوع سلاح های شیمیایی است… تهدیدی که یک ایران هسته ای متوجه اسرائیل می کند، به منافع اساسی ما بسیار نزدیک تر است… مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه، موضوعی است که عمیقاً موجب بی ثباتی خواهد شد».

با این وجود، اوباما تأکید کرده که از نظر وی، درسی که باید از موضوع سلاح های شیمیایی سوریه گرفت این است که پتانسیل برای حل و فصل دیپلماتیک مسائل همیشه وجود دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −  11  =