بررسی قیمت جهانی طلا

بین سالهای 2001 تا 2011 قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی از 250 دلار تا 1921 دلار افزایش یافت و بازدهی در حدود 800 درصد را برای سرمایه گذاران طی 10 سال به ارمغان آورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،این رقم برای بازارهای جهانی با تورم 3 تا 4 درصد بسیار معجزه آسا به حساب می آید و تقریبا سرمایه گذاران بازارهای جهانی را چنان مسحور خود نمود که این معامله گران گمان می کردند این روند ادامه دار خواهد بود ولی به ناگهان با بهبود اوضاع اقتصاد جهانی و کاهش سیاستهای انبساط پولی ورق برگشت و قیمت جهانی هر اونس طلا حتی تا 1170 دلار کاهش یافت و هم اکنون حول و حوش 1350 دلار می باشد. سوال اینجاست که از حالا به بعد قیمت جهانی طلا چه خواهد شد؟ آیا می تواند به دوران اوج خود برسد؟
متاسفانه طلا در بازارهای جهانی و البته داخلی دیگر آن درخشش سابق را ندارد و احتمالا در آینده نزدیک و میان مدت نیز آنرا بدست نخواهد آورد. این هفته در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ( 26 و 27 شهریور 1392 )بانک مرکزی امریکا قصد دارد اجلاس 2 روزه ایی را برگزار کند و در آن درباره سیاستهای انبساط پولی تصمیم گیری نماید. احتمالا به دلیل بهبود اقتصاد این کشور، این بانک در اجلاس  2روزه خود از درجه سیاستهای انبساط پولی خواهد کاست که این همچنان به زیان قیمت طلا خواهد بود و چه بسا قیمت طلا باز هم بیشتر کاهشی شود. برخی تحلیلگران بازار طلا به قیمت 1270 دلار به عنوان کف قیمتی اعتقاد دارند و برخی دیگر احتمال 1100 دلار را تا 4 ماه آینده دور از ذهن نمی دانند. هر چه هست به نظر می رسد فعلا توقعات را باید از قیمت طلا کاهش دهیم تا اوایل سال 2014 که ممکن است قیمت هر اونس طلا به سمت 1500 دلار حرکت کند. در کوتاه مدت و میان مدت به نظر نمی رسد بازار طلا، مکان مناسبی برای سرمایه گذاری باشد مگر اتفاق خاصی بیفتد وگرنه روند معمولی بازار چنین جهشی را فعلا نشان نمی دهد.
مطالب بالا صرفا دیدگاه تحلیلگر می باشد و لزوما درست نیست، بررسی کرده و با مسولیت خود اقدام به خرید و فروش بفرمایید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  49