قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی 17 سنت کاهش یافت و به 109.05 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، با وجود آن که نتایج مثبت تحقیقی در مورد آمار تولید چین، چشم انداز تقاضا برای نفت از سوی دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان را افزایش داد، قیمت جهانی نفت در معاملات روز دوشنبه اندکی کاهش یافت.
شاخص میزان خرید چین در ماه سپتامبر به 51.2 واحد افزایش یافت. این بالاترین رقم این شاخص از ماه مارس تاکنون است و اندکی از نگرانی سرمایه گذاران در مورد کاهش شدید رشد اقتصادی چین کاست.
بر اساس این گزارش، امروز قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر با 17 سنت کاهش به 109 دلار و 5 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر، با 16 سنت کاهش به بشکه ای 104 دلار و 59 سنت رسید.
بن له بورن، تحلیلگر بازار نفت در این باره اظهار داشت: «آمار مربوط به تولید در چین در 24 ساعت گذشته، ریسک کاهش ارزش دارایی ها را کاهش داده است.» وی افزود: «تا به اینجای کار، آمارهای مربوط به اقتصاد چین خوب بوده است و امیدواریم که این آمارها، با آمارهای خوب از اقتصاد اروپا همراه شود.»
حوزه یورو و آمریکا نتایج تحقیقات در مورد شاخص میزان فروش خود را اواخر امروز منتشر خواهند کرد.
قیمت نفت برنت در اواخر ماه آگوست به بالاترین رقم در 6 ماه گذشته رسیده بود، اما با کاهش نگرانی ها نسبت به حمله آمریکا به سوریه و افزایش تولید نفت لیبی قیمت نفت در طی دو هفته گذشته روندی نزولی را طی کرده است.
له بورن افزود: «هنوز یک عامل ریسک بالا برنده قیمت در مورد سوریه در بازار نفت وجود دارد، اما این عامل ابدا در حد نگرانی های چند هفته گذشته نیست.»
احتمال کاهش تنش در روابط ایران و آمریکا نیز می تواند موجب کاهش قیمت نفت شود. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3