انتقاد مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر از مقررات دست و پاگیر نظام بانکی

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر با انتقاد از مقررات دست و پاگیر حاکم بر نظام بانکی به صدور مجوز این موسسه اشاره و خاطرنشان کرد: ادغام‌های یک طرفه بانک مرکزی مسائل و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا عیسی رضایی با بیان این‌که به دنبال گسترش موسسه هستیم اظهار کرد: گسترش فیزیکی به نقطه مدنظر رسیده و اکنون 350 شعبه در سطح کشور در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به این‌که 2500 نفر در موسسه مالی و اعتبار کوثر در سراسر کشور مشغول به کار هستند گفت: تعداد نیروهای موسسه در پی ادغام صندوق‌های قرض الحسنه در این موسسه به رغم خواسته ما افزایش یافته است.

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر با اشاره به این‌که تعامل ما با بانک مرکزی خوب بوده و با گروه جدید نیز تعامل و برقرار خواهیم کرد تصریح کرد:‌البته گله‌هایی از گذشته داریم که موضوع اصلی ما افزایش سرمایه است.

رضایی با بیان این‌که قرار بود با افزایش سقف سرمایه بانک که 150 میلیارد تومان تا پایان سال 91 مراحل اخذ مجوز را طی کنیم، گفت: اواخر سال 91 در آستانه صدور مجوز بانک مرکزی اعلام کرد که حداقل سرمایه لازم برای صدور مجوز 300 میلیارد تومان است.

وی با بیان این‌که پیش از آن چنین موضوعی را به ما اعلام نکرده بودند اظهار کرد: اشتباهات ناخواسته‌ای از سوی برخی کارشناسان بانک مرکزی صورت گرفته بود اما به ناچار سرمایه بانک را برای دریافت مجوز به 300 میلیارد تومان افزایش دادیم و هفته گذشته مجوز رسمی فعالیت این موسسه صادر شد.

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر با بیان این‌که از دیروز مسئله افزایش سرمایه در حال شکل گیری است، گفت: دو ماه فرصت داریم که سهامداران از حق تقدم استفاده کنند واگر کسی استفاده نکرد سهام را به فروش می‌رسانیم.

رضایی با بیان این‌که طرح های جدید جهت اخذ انواع سپرده‌ها و سرمایه‌گذاری و قرعه‌کشی داریم، افزود: همچنین برای افزایش سطح درآمد موسسه به بازارهای جدیدی ورود و بازرگانی خارجی و بین‌المللی را فعال کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که همه سیاست‌ها برای اتصال به سیستم بانکی و انجام عملیات الکترونیکی فراهم است گفت: منتظر مباحث اداری هستیم.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر با اشاره به این‌که در مسیر تبدیل شدن به بانک حرکت می‌کنیم تصریح کرد:‌اعلام شده بود که سرمایه لازم برای تبدیل شدن به بانک 400 میلیارد بوده اما شنیده می شود که این رقم به 600 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

رضایی در ادامه با انتقاد از قوانین دست و پاگیر حاکم بر سیستم بانکی اضافه کرد: روند صدور مجوز موسسه حدود سه سال به طول انجامیده اما روند صدور مجوز برخی موسسات مانند عسکریه 16 الی 17 سال طول کشیده است.

وی با بیان این‌که با قوانین موجود امکان تبدیل شدن موسسه به بانک در سال جاری وجود ندارد خاطرنشان کرد: در صورتی که برخی مقررات حاکم بر نظام بانکی لغو شود به جایی بر نمی خورد.

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر در ادامه به مشکلات ایجاد شده در پی اقدام برخی موسسات مانند جوانان خیر و موسسه مالی و اعتبار کوثر اشاره و خاطرنشان کرد: ادغام یک طرفه بانک مرکزی معضلات و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

رضایی با اشاره به این‌که میزان تعهدات صندوق قرض الحسنه جوانان خیر 1900 میلیارد تومان بود گفت: این صندوق 1700 میلیارد سپرده سرمایه‌گذاری با سود 25 درصد داشت اما 1300 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده بود.

وی با بیان این‌که تاکنون 850 نیرو این صندوق را حفظ کرده‌ایم گفت:‌ در بانک مرکزی بین ارکان نظارتی و حقوقی بر سر این ابهام‌ها اختلاف وجود دارد.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر با بیان این‌که ارکان سیاسی از صندوق قرض الحسنه جوانان خیر حمایت می‌کردند، خاطرنشان کرد: در صورتی که این تسهیلات صندوق به موقع وصول شود سه سال زمان لازم است.

به گفته رضایی، 1600 میلیارد تومان کسری تعهدات صندوق قرض الحسنه جوانان خیر است و اگر پس از ادغام این صندوق شرایط را مدیریت نمی‌کردیم چهار استان کشور به هم می‌ریخت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  3