استعفای وزیر اقتصاد ایتالیا در صورت افزایش کسری بودجه

وزیر اقتصاد ایتالیا تهدید کرد در صورتی که کسری بودجه این کشور به دلیل کاهش مالیات‌ها از سقف تعیین شده در اتحادیه اروپا فراتر رود، استعفا خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا استعفای فابریزیو ساکومانی که یکی از مقامات بلندپایه سابق بانک مرکزی ایتالیا است و به حزبی وابسته نیست، به اعتبار این کشور نزد بازارهای مالی و همچنین تلاش‌هایش برای خروج از رکود طولانی لطمه خواهد زد.

 

ساکومانی جمعه گذشته گفته بود حساب‌های ایتالیا در حال فرارفتن از سقف کسری بودجه اتحادیه اروپا در سال جاری است. این کشور چند ماه قبل از لیست سیاه کسری بودجه بالا در اتحادیه اروپا خارج شده بود.

 

در حالیکه وزیر اقتصاد ایتالیا اظهار کرده که تمامی تلاشش را برای نگه داشتن کسری بودجه در پایین سه درصد تولید ناخالص داخلی بکار خواهد بست، اعضای دولت ائتلافی ایتالیا وعده داده اند که مالیات‌ها را کاهش می‌دهند.

 

ساکومانی در گفت و گو با روزنامه "کوریه دلا سرا" گفت: باید به وعده‌ها عمل شود در غیراینصورت من در این مقام نخواهم ماند. وی در ادامه افزود: باید از اعتبارم دفاع کنم و هیچ بلندپروازی سیاسی ندارم.

 

وزیر اقتصاد ایتالیا برای عمل به هدف کسری بودجه اتحادیه اروپا به 1.4 میلیارد یورو نیاز دارد و گفته است در صورتیکه افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر فروش در اول اکتبر اجرا نشود، وضعیت کسری بودجه کشور وخیم خواهد شد.

 

بر اساس گزارش رویترز، مقامات سیاسی ایتالیا خاطرنشان کرده اند که حیات دولت انریکو لتا، نخست وزیر این کشور به لغو افزایش برنامه ریزی شده مالیات بر ارزش افزوده بستگی دارد. لغو این افزایش حدود یک میلیارد یورو از درآمد دولت کم خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  8