از سرگیری مذاکرات یونان با وام دهندگانش

یونان مذاکرات با وام دهندگانش را برای بازبینی پیشرفت در ثبات مالی خود از سرگرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا یانیس استورناراس، وزیر دارایی یونان روز یکشنبه به مدت بیش از چهار ساعت با نمایندگان گروه تروئیکا که شامل کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول هستند، دیدار کرد. تداوم تامین مالی یونان از سوی وام دهندگان از جمله وام یک میلیارد یورویی که قرار است در اکتبر پرداخت شود، در خطر قرار گرفته است.

 

یونان برای دریافت کمک باید برنامه‌های سازماندهی سه صنعت وابسته به دفاع و همچنین اخراج حدود 12500 کارمند بخش خصوصی تا پایان سپتامبر را نهایی کند و بدهی دولتی به دو شرکت آب دولتی را که قرار است خصوصی شوند، پرداخت کند. همچنین باید دستورالعمل فعالیت حرفه ای وکیلان را مورد اصلاح قرار دهد. آخرین مورد از سوی پارلمان تصویب شده اما سه مورد دیگر همچنان معلق مانده‌اند.

 

دولت از سوی اتحادیه‌های دولتی در مورد موضوع اخراج‌ها تحت فشار شدید قرار دارد. معلمان مدارس دولتی و همچنین کارمندان شهرداری، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در اعتصاب هستند.

 

اتحادیه بخش دولتی ADEDY تمامی اعضایش را به اعتصاب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فراخوانده در حالیکه اتحادیه GSEE که نماینده کارمندان بخش خصوصی است، خواستار برگزاری اعتصاب در روز سه شنبه شده است.

 

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، مذاکرات یونان با نمایندگان گروه تروئیکا تا هفته آینده ادامه خواهد داشت و سپس در اواسط سپتامبر از سرگرفته می‌شود. مذاکرات اواخر امسال احتمالا به بهتر شدن شرایط وام‌های یونان از طریق بخشودگی بخشی از آن و فراهم کردن وام‌های جدید با شرایط بهتر یا ترکیبی از این دو اختصاص خواهد داشت. یونان امیدوار است که دولت جدید آلمان از مخالفتش برای بخشودگی بخشی از بدهی این کشور کم کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =