قیمت جهانی طلا افزایش یافت

به دنبال افزایش احتمال تعطیلی دولت آمریکا و افزایش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران، قیمت فلز زرد امروز 3 دلار افزایش یافت و به 1341 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، به دنبال افزایش احتمال تعطیلی دولت فدرال آمریکا  و افزایش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران، قیمت فلز زرد امروز افزایش یافت و به رغم نگرانی از تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو، در مسیر ثبت رکورد بهترین سه ماهه یک سال اخیر قرار گرفت.
قیمت طلا در بازه زمانی جولای تا سپتامبر، حدود 9 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد که ناشی از پیش خریدها، تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه و برخی آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا بود.
این افزایش قیمت ها به طولانی ترین کاهش قیمت سه ماهه از سال 2001 تاکنون (کاهش قیمت بیش از 30 درصدی طلا در سه دوره سه ماهه پیاپی تا ماه ژوئن به دلیل نگرانی از تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو) پایان داد.
بارناباس گان، تحلیلگر بانک او سی بی سی در سنگاپور در این زمینه گفت: «رفتار طلا اخیرا مانند یک ارز سودآور بوده است. قیمت گذاری در بازار بر اساس تعطیلی احتمالی دولت آمریکا انجام می گیرد.»
احتمال تعطیلی دولت فدرال آمریکا پس از آن افزایش یافت که مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان است، اوایل روز یکشنبه مصوبه ای را از تصویب گذراند که تامین هزینه های دولت را به تعویق یک ساله طرح بیمه همگانی اوباما منوط می کند.
اگر تا قبل از نیمه شب دوشنبه، طرحی موقت برای تامین هزینه های دولت در سال مالی جدید به تصویب نرسد، نهادهای دولتی و برنامه های غیرضروری برای اولین بار در 17 سال گذشته تعطیل خواهند شد.
گان افزود: «این قطعا یک پدیده کوتاه مدت است. احساس کلی نسبت به طلا در سال جاری، کاهش میزان خرید است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 3 دلار افزایش به 1341 دلار رسید، در حالی که در روز جمعه نیز قیمت طلا یک درصد افزایش یافته بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −    =  82