فقدان EMV در آمریکا عامل ۴۷ درصد از کلاهبرداری های کارت/زمان جایگزینی پایانه های قدیمی و بازنشسته کردن برنامه های کهن فرارسیده است

مروری بر روند توسعه فناوریEMV

یکی از نتایح عدم استفاده از EMV همین است که میزان کلاهبرداری کارت در مناطق محلی آمریکا 47 درصد است و این درحالی است که این کشور فقط 23 درصد تراکنشها را به صورت جهانی انجام می دهد./برای خرده فروشان اکنون زمان جایگزینی پایانه های بسیار بسیار قدیمی و بازنشسته کردن برنامه های کهن فرارسیده است و آنها را با پایانه های دارای قابلیت EMVجایگزین کنند./هر بانکی که در حوزه EMV پروژه ای در حال احداث نداشته باشد، از بقیه بازار عقب می ماند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،آمریکا در بحث کلاهبرداری از کارت در جهان رتبه نخست را دارد زیرا در زمینه به کارگیری فناوری EMV و استاندارد تراشه و پین از بقیه مناطق عقب تر است و همچنان از امضا برای تایید تراکنش استفاده می کند.

کارولین بالفانی رییس گروه ارائه محصول در مسترکارت در این باره می گوید: یکی از نتایح این امر  همین است که میزان کلاهبرداری کارت در مناطق محلی آمریکا 47 درصد است و این درحالی است که این کشور فقط 23 درصد تراکنشها را به صورت جهانی انجام می دهد.

 صادر کنندگان  کارت در آمریکا  خرده فروشان را ملزم کرده اند تا کارتهای مبتنی برتراشه و پین را تا 15 اکتبر 2014 به کار گیرند هرچند   اغلب خرده فروشان برای سهولت کار خود فناوری تراشه و امضا را به جای تراشه و رمز به کار می گیرند .

وقت کم است و مهلت به کارگیری ها  درحال تمام شدن است. الن فریدمن  مدیر توسعه تجاری در TSYS است او معتقد است اگر به دست آورندگان   فناوری هنوز مشغول  کار روی پایگاه های EMVهستند، نیازدارند مشاورانی استخدام کنند تا فرایند را سرعت بخشند. برای خرده فروشان اکنون  زمان جایگزینی پایانه های بسیار بسیار قدیمی و  بازنشسته کردن برنامه های کهن فرارسیده است و آنها را با پایانه های دارای قابلیت EMVجایگزین کنند.

 او در ادامه می گوید: پیشنهاد ما برای شرکتهایی که منابع محدودی دارند،   تحلیل پروتفولیو ها و هدف گرفتن  بخشهای خرده فروشی  است که  در برابر بیشترین خطر کلاهبرداری قرار دارند ، مانند جواهر فروشان، فروشندگان لوازم الکترونیکی و ../ آنها باید  منابع را در حوزه هایی قرار دهند که بتوانند  بیشترین  استفاده را از آن ببرند.

 هرچند امیلی سانتون( مدیر بخش کالا برای سپرده حساب و پرداخت در سان تراست)  هشدار می دهد هر بانکی که  در حوزه EMV پروژه ای در حال احداث نداشته باشد،  از بقیه بازار عقب می ماند اما جک جانیا نائب رییس ارشد و مدیر کلی  تراکنشهای امین در جمالتو معتقد است با وجود اینکه  آمریکا فقط تعداد محدودی  تولید کننده  کارتهای هوشمند دارد اما می تواند تا مهلت 2014 خود را با بازار منطبق کند.

 او دراین باره توضیح می دهد: فناوریEMV دهه های  متمادی است که به وجود آمده است و قابلیت تولید کارتهای هوشمند در آمریکا  نیز فراتر از میلیونهاست (  در درجه اول سیم کارت برای GSM( تلفن های همراه)  که این مورد هم سالهاست ایجاد شده است. با این وجود جامعه پرداخت الکترونیک هنوز متوجه این قابلیت برای کارتهای هوشمند نشده است. آنها فقط باید یک خط تولید محصول جدید ایجاد کنند .

جانیا از جمالتو هشدار می دهد نیاز است بانکها بودجه بیشتری به آزمایش کارتهای خود اختصاص دهند. اکنون اغلب اوقات آنها 3 ماه صرف جنبه هنری کارت می کنند و انتظار دارند کارتها ظرف یک هفته آماده باشند. تراشه EMV یک کامپیوتر کوچک است و نیازمند آزمایش و تایید  قبل از  ارائه به مشتری است.  این تراشه قابلیت پشتیبانی از پین یا امضا را دارد  و البته قابلیت انطباق با قوانین جدید را نیز در خود دارد.

جانیا می گوید:  فناوریEMVمی تواند ملزومات چندگانه تجاری را  برآورده کند و زیربنای این کار وجود دارد.  به عنوان یک صادر کننده، شرکت  می تواند  امضا یا رمز پین را انتخاب کند.  امروزه کارت قابلیت پشتیبانی از هر دو را دارد  و بنابراین  چنین مواردی فقط تصمیمات تجاری هستند.

 فریدمن می گوید:  نکته مهم دربارهEMV انعطاف پذیری آن است و  البته مشکل EMV  نیز همین انعطاف پذیری است. اگر از تغیییر می ترسید، از دیگران کمک بخواهید. تغییر یک فرصت است.

مترجم شیوا سعیدی

منبع:

http://www.bankingtech.com/

درباره EMV

از آنجا که سرویس دهندگان بسیاری در سطح جهان خدمات بانکی مرتبط با کارت هوشمند را ارایه می‌کنند، در صورتی که هر یک بخواهند از سیستم خاص خود استفاده کند، امکان اتصال این سیستم ها به یکدیگر بسیار مشکل می گردد. از این رو شرکت های مطرح در این زمینه (EuroPay ، MasterCard ، VISA ) اقدام به ارایه یک استاندارد واحد با نام EMV در این زمینه نموده اند. هدف اصلی از ارایه این استاندارد، امکان بکارگیری یک کارت در تمام نقاط جهان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄    =  10