صلیب سرخ: ۴۳ میلیون نفر در اروپا گرسنه اند

صلیب سرخ اعلام کرد بحران اقتصادی در اروپا موجب شده است که 43 میلیون شهروند اروپایی غذای کافی برای خوردن نداشته باشند و 120 میلیون نفر با خطر فقر مواجه شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پرس تی وی، صلیب سرخ اعلام کرد، بحران اقتصادی در اروپا موجب شده است که 43 میلیون شهروند اروپایی غذای کافی برای خوردن نداشته باشند. صلیب سرخ این وضعیت را بدترین بحران انسانی در طی نیم قرن اخیر در اروپا خوانده است.

بکله گلتا، دبیر کل فدراسیون بین المللی انجمن های صلیب سرخ و هلال احمر روز پنجشنبه گزارشی را در مورد تاثیرات بحران اقتصادی در ژنو ارائه کرد.

این گزارش همچنین نشان می دهد که حدود 120 میلیون نفر از مردم اروپا با خطر فقر مواجه هستند و بسیاری از شهروندان نیز در کشورهایی که از نظر مالی در حال ترمیم هستند، همچنان از وضعیت نامساعد اقتصادی رنج می برند.

گلتا گفت: «سطح زندگی مردم دچار آشفتگی شده است و به نظر می رسد که به تدریج در حال تنزل پیدا کردن است. میلیون ها نفر درآمد روزانه خود را صرف تامین هزینه زندگی شان می کنند و هیچ پس انداز و منبع مالی ای برای مقابله با هر گونه هزینه های پیش بینی نشده ندارند.»

وی افزود: «اروپا با بدترین بحران انسانی در 6 دهه اخیر مواجه است.»

نتیجه تحقیقات صلیب سرخ از 22 سازمان وابسته به آن در کشورهای مختلف اروپا نشان می دهد که تاثیرات بحران یورو موجب شده است که مردم بیشتری برای درخواست کمک های درمانی، کمک مالی برای خرید دارو و پر کردن فرم درخواست مستمری به این سازمان ها مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، 3.5میلیون نفر در اروپا از صلیب سرخ کمک غذایی دریافت می کنند که 75 درصد نسبت به سه سال قبل افزایش نشان می دهد.

گلتا هشدار داد: «در حالی که کاملا نیاز دولتها به صرفه جویی در هزینه های بودجه ای را درک می کنیم، اما شدیدا دولت ها را از کاهش بدون تبعیض هزینه های درمان و خدمات اجتماعی بر حذر می داریم، زیرا این اقدامات ممکن است در دراز مدت، هزینه های بیشتری را به بار بیاورند.»

این گزارش همچنین نشان داد که فقر تنها در کشورهایی نظیر لتونی که در آنها میزان کمک های غذایی در طی سه سال گذشته بیش از 3 برابر شده، افزایش نیافته، بلکه در کشورهای ثروتمندتر اروپا شامل فرانسه نیز وضعیت مشابهی رخ داده است.

بر اساس این گزارش، بیش از 350 هزار نفر از مردم فرانسه از سال 2009 تاکنون گرفتار فقر شده اند و این روند در بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی نیز مشاهده شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  ⁄  4  =