قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت جهانی طلا در روز جمعه 8 دلار کاهش یافت و به 1289 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم، قیمت طلا در معاملات روز جمعه با کاهش 8 دلاری نسبت به روز گذشته مواجه شد و به 1289 دلار در هر اونس رسید.

نوسان قیمت طلا از زمان شروع تعطیلی دولت فدرال آمریکا در هفته گذشته محدود بوده و سرمایه گذاران معتقد بودند که نگرانی ها در مورد افزایش سقف بدهی های دولت، موضوعی زودگذر است.
تقاضای خرید فیزیکی نه چندان بالا، عدم انتشار آمارهای اقتصادی و خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذار در بازار طلا از عوامل کاهش قیمت طلا طی روزهای اخیر بوده است.
ویکتور تیانپیریا، تحلیلگر موسسه ای ان زد در این باره به رویترز گفت: «با توجه به نزدیک شدن آمریکا به حل مشکل بودجه ای، بازار بخشی از عوامل حمایتی را از دست داده است.» وی افزود: «تنها عامل حمایتی ای که اکنون در بازار وجود دارد چین است که این عامل با توجه به کاهش قیمت به زیر 1300 دلار اندکی قوی تر شده است.»
فلز زرد در مسیر ثبت کاهش قیمت 1.5 درصدی هفتگی و ششمین هفته کاهش قیمت در 7 هفته اخیر قرار گرفته است. بدین ترتیب، میزان کاهش قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به 23 درصد می رسد.
برخی از تجار گفتند، قیمت های طلا به دلیل نبود عوامل پایه ای قوی، ممکن است زیر 1300 دلار باقی بماند. اما پیش خریدها و افزایش خرید فیزیکی طلا ممکن است در کوتاه مدت موجب رشد قیمت شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  6