جایگاه موبایل چت در نرم‌افزارهای بانکداری /خدمتی که بانکها با تردید به ان نگاه می کنند

در بانک‌ها موبایل چت، اجازه می‌دهد کارمند خدمات پشتیبانی مشتری در یک زمان به چند سؤال و درخواست پاسخگو باشد و اگر این ویژگی پس از مرحله ورود به نرم‌افزار موبایل بنکینگ به مشتری عرضه شود؛ بانک‌ها می‌توانند خدمت شخصی سازی شده بهتری ارائه کنند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در نبود امکان وب چت مستقیم و زنده در اغلب مؤسسات مالی آمریکا ایده ارائه یک خدمت چت زنده مبتنی بر موبایل چندان عاقلانه به نظر نمی‌رسد. در هر حال با توجه به وابستگی روزافزون مشتری به موبایل بنکینگ و افزایش استفاده از پیامک‌ها، موبایل چت پاسخ به 2 روندی است که فرضیه‌ای پر سود برای مشتریان و بانک‌ها محسوب می‌شود.

 مشتریان از این روند بهره سرشاری می برند. موبایل چت که در حقیقت ارسال پیامک به کارمندان بانکی است؛ غیررسمی تر از ایمیل است و البته در مقایسه با تماس تلفنی به زمان کمتری نیاز دارد.

مشتری تمایلی ندارد به شعبه بانک برود؛ 15 دقیقه منتظر بماند تا بتواند با کارمند متخصص خدمت مورد نیازش صحبت کند؛ اما همیشه تلفن هوشمندش را در اختیار دارد؛ بنابراین می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار موبایل بنکینگ، چت با کارمندان مورد نظرش را آغاز کند.

بانک RBS نرم‌افزار کامل موبایل چت خود را در ماه مارس افتتاح کرد. این نرم‌افزار فقط برای مشتریان تجاری بانک عرضه شده است؛ به این ترتیب از مدت زمان انتظار در تماس‌های تلفن بنکینگ و تعداد دفعات مراجعه به شعبه کاسته شده است.

به دلیل اینکه چت زنده هر روز از سوی خرده‌فروشان بیشتری ارائه می‌شود؛ مشتریان نسبت به غیبت این خدمت در صنعت بانکداری واکنش نشان داده‌اند.

در بانک‌ها موبایل چت، اجازه می‌دهد کارمند خدمات پشتیبانی مشتری در یک زمان به چند سؤال و درخواست پاسخگو باشد و اگر این ویژگی پس از مرحله ورود به نرم‌افزار موبایل بنکینگ به مشتری عرضه شود؛ بانک‌ها می‌توانند خدمت شخصی سازی شده بهتری ارائه کنند؛ زیرا اطلاعات مشتری، تاریخچه حساب بانکی، خدمات پیشین و تراکنش‌های مشتری قبلاً ذخیره شده‌اند؛ در نتیجه این چت‌ها کوتاه‌تر و موثرتر خواهند بود.

مانند هر ابزار ارتباطی دیگر، چت موبایل یک کانال دیگر است که میزان فروش خدمات و محصولات بانکی را افزایش می‌دهد.

علاوه بر آن بانک‌ها ممکن است با اتصال به پایگاه‌های ارسال پیامک ایمن به مشتری، خدمت چت خود را بهبود بخشند. پایگاه ارسال پیامک ایمن قابلیت ایجاد یک محاوره مداوم در موبایل چت را فراهم می‌کند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  4