نگرانی سازمان ملل از نقض حقوق بشر در چین

کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به گزارش های اخیر این شورا از وضعیت حقوق بشر در چین، نسبت به موارد نقض حقوق بشر سازمان یافته در آن کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا، شورای حقوق بشر با صدور بیانیه ای تصریح کرد اذیت و آزار افراد در جامعه مدنی و کسانی که برای گسترش آزادی بیان تلاش می کنند، کاملا مردود است.

این بیانیه می افزاید اطمینان از مشارکت فعالان در جامعه مدنی از جمله مدافعان حقوق بشر و کسانی که به دفاع از حریم حقوق انسان های مبادرت می کنند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در بیانیه شورای حقوق بشر تاکید شده است بر اساس آخرین گزارش های ارسالی از سوی کارشناسان این شورا، موارد زیادی از تهدید، ارعاب، دستگیری، ممنوع الخروج کردن فعالان سیاسی، اجتماعی و مدافعان حقوق بشر در چین دیده شده است.

این بیانیه می افزاید، دولت پکن فعالان سیاسی و کسانی را که خواهان ایجاد دمکراسی، پاسخگویی، اصلاحات قضایی و سیاسی در چین هستند، و یا اخیرا با مقام های سازمان ملل همکاری کرده اند را زندانی و مورد اذیت و شکنجه قرار می دهد.

وی در خاتمه خواستار بررسی این گزارش ها در فضایی کاملا بی طرفانه از سوی دولت این کشور شد.

همواره شمار زیادی از تبتی های ناراضی و برخی از گروههای مخالف دولت چین با حضور در مقابل سازمان ملل خواستار توجه این نهاد بین المللی به موارد نقض حقوق بشر در چین هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =