گاردین: آثار باستانی، مساجد زیبا و جاذبه های طبیعی ایران از چشم‌‌ها دور مانده است

گاردین طی گزارشی نوشت: ایران با آثار باستانی، مساجد زیبا و جاذبه های طبیعی چشم نواز، مهد گنجینه های فرهنگی بسیاری است که عمدتا از سوی گردشگران بین المللی نادیده باقی مانده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم روزنامه انگلیسی گاردین طی گزارشی نوشت: در پی فضای جدید ایجاد شده پس از انتخاب رئیس جمهور میانه رو ایران، شاهد تسهیل مقررات صدور ویزای سفر به این کشور هستیم.

این گزارش افزود: ایران با آثار باستانی، مساجد زیبا و جاذبه های طبیعی چشم نواز، مهد گنجینه های فرهنگی بسیاری است، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979، این گنجینه ها عمدتا از سوی گردشگران بین المللی نادیده باقی مانده اند. در سال های اخیر، مهمترین اتباع خارجی به این کشور، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده اند.

اما اکنون با به قدرت رسیدن حسن روحانی، گام هایی برای گشودن درهای ورود به ایران برای خارجی ها در حال برداشته شدن است تا وجهه بین المللی این کشور  پس از 8 سال روابط نه چندان مناسب با جهان (غرب) در دوران محمود احمدی نژاد  بهبود یابد و از این طریق به اقتصاد آسیب دیده از تحریم ها خون تازه ای دمیده شود.

 محمد علی نجفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران گفت، این کشور در حال بازنگری در قوانین سختگیرانه گردشگری است تا مقررات دست و پاگیر صدور ویزا برای اکثر گردشگران خارجی را تسهیل یا حذف کند.

بر اساس این گزارش یونسکو تاکنون 16 اثر تاریخی را در ایران به عنوان میراث جهانی معرفی کرده است که متعلق به تمدن ایرانی هستند.
وزارت امور خارجه انگلیس در حال حاضر به شهروندان این کشور توصیه می کند که جز در موارد ضروری از سفر به ایران خودداری کنند.
زو هولمن، یک خبرنگار استرالیایی که در سال 2003 برای اولین بار به ایران سفر کرده است، در این باره گفت: «به رغم پیش بینی ای که در مورد تفاوت های بین مسلمانان و غرب از نظر ژئوپلتیک به دلیل جنگ علیه تروریزم و جنگ عراق داشتم، من غافلگیر شدم و مشاهده  کردم که هیچ کدام از این پیش داوری ها در مورد نگاه ایرانی ها نسبت به غربی ها درست نیست…من تحت تاثیر تفکرات جهان وطنی ایرانیان، آموزش آنها، و آزادی اندیشه یشان قرار گرفتم.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  12