پذیرفته شدن بیمه‌نامه‌های شرکت‌های ایرانی فقط با ضمانت دولت

رییس کل بیمه مرکزی گفت: مشکلات بیمه نفتکش ها و پهلو گیری آنها در بنادر هند با مداخله وزیر امور اقتصادی ودارایی و ضمانت وی پایان یافت .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از شبکه ایرن، ˈمحمد ابراهیم امین درباره مشکلات بیمه ای ایجاد شده برای نفت کش های هندی و تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از تکرار آن تصریح کرد: کشتی ها برای تردد در آبها و پهلوگیری در بنادر باید بیمه نامه داشته باشند که البته به این نوع بیمه نامه در اصطلاح ˈپی اند آیˈ گفته می شود.

امین تصریح کرد: بیمه نامه های صادره پی اند ای شرکت های بیمه ایرانی به دلیل تحریم توسط سایر کشورها پذیرفته نمی شود مگر آنکه دولت آن را تضمین کرده باشد.

وی ادامه داد: این ضمانت ها به صورت مرتب توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی صادر و در اختیار این شرکت ها و کشتی ها قرار می گیرد.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان آنکه ، مدت زمان برخی ضمانت ها میان مدت و برخی دیگر سه ماهه یا کوتاه مدت است ، گفت: با توجه به اینکه تعداد این ضمانت نامه ها زیاد است تغییر دولت و معرفی وزیر جدید اقتصاد سبب شد تا برخی ضمانت نامه ها با تاخیر صادر شود و به همین دلیل پذیرش نفت کش ها از سوی کشور هند به تاخیر افتاد.

امین ادامه داد: البته از آنجایی که امور مربوطه انجام شده و تنها انجام امور اداری آن در سازمان بنادر و دریا نوردی هند باقی مانده بود این مشکل به سرعت رفع شد.

وی گفت: بیمه نامه های پی اند ای در ایران توسط شرکت های بیمه ای کیش و بیمه متحد قشم که توسط مالکان کشتی تاسیس شده صادر و توسط وزیر اقتصاد ضمانت می شوند.

امین در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا در خصوص افزایش تعداد شرکت های بیمه گفت: بازار بیمه دارای ظرفیت هایی است که برای جذب سرمایه و نیروی انسانی باید به کار گرفته شود.

امین تصریح کرد: جذب سرمایه و نیروی انسانی در این صنعت یا از طریق گسترش شرکت های موجود بیمه ای انجام می شود و یا اینکه شرکت های جدیدی باید در بازار فعال شوند.

وی از دریافت چندین درخواست تاسیس شرکت های جدید بیمه ای خبر داد و افزود: این درخواست ها در مراحل مختلف قرار دارند برخی از درخواست ها در مرحله تقاضا و برخی دیگر مراحلی از بررسی را پشت سر گذاشته اند.

امین گفت: البته برخی دیگر نیز توسط شورای عالی بیمه تصویب شده و هم اکنون دراختیار وزیر امور اقتصادی ودارایی برای تایید نهایی قرار دارد.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: هم اکنون تاسیس یک شرکت در انتظار تصمیم نهایی وزیر امور اقتصادی ودارایی به عنوان رییس مجمع بیمه مرکزی است .

یادآور می شود درهفته های گذشته تخلیه محموله های نفتی ایران در بنادر هند به دلیل برخی مسائل پوشش بیمه ای مواجه شد که این امر با رایزنی های لازم از طرف ایران رفع شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  49  =  56