من اگر اختیار ممنوع‌الخروجی خاتمی را داشتم، هرگز این کار را نمی‌کردم

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق کشورمان در نخستین گفت‌و‌گوی رسانه‌ای پس از ‌پایان دوران ریاست جمهوری خود در واکنش به اظهارات منتشره از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در روزنامه لوموند که گفته بود، ممنوع الخروج بودن محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات جزو عادات بد دولت احمدی‌نژاد بوده است، ‌اختصاصی به خبرنگار ‌تسنیم‌ ‌گفت: ممنوع الخروجی؟ احمدی‌نژاد؟ این موضوع قضایی است، چه ربطی به ما دارد؟ من حتی اگر این اختیار را داشتم، هرگز این کار را نمی‌کردم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،وی افزود: محمد خاتمی هشت سال در کشور رئیس‌جمهور بود‌؛ هرچند شاید ما ‌در شیوه اداره کشور اختلاف‌نظر داشته باشیم، ‌به ‌هرحال فردی رئیس کشور بوده و این که رئیس‌جمهور بعدی بیاید بگوید او ممنوع الخروج شده، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

احمدی‌نژاد با بیان «فکر نمی‌کنم موضوع مطرح‌ حرف درستی باشد»، گفت: این درست نیست. ما هر چقدر هم اختلاف‌نظر و اختلاف سلیقه داشته باشیم، بالاخره اصول و خطوطی را رعایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این ‌که «آیا شما قویاً این موضوع را رد می‌کنید؟»، گفت: من از شما و از این طرف و آن طرف شنیدم. بالاخره خوب است بعضی چیز‌ها رعایت شود، حالا…، من تازه شنیدم این حرف را، این در اختیار رئیس‌جمهور نیست، بلکه یک مسأله قضایی است و ربطی به رئیس‌جمهور ندارد؛ من تعجب می‌کنم.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان افزود: من قضاوت نمی‌کنم و این چیزی است که ربطی به رئیس‌جمهور ندارد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات اخیر حجت‌الاسلام حسن روحانی مبنی بر اینکه دولت را با خزانه خالی و انبوهی از بدهی تحویل گرفته است، خاطرنشان کرد: این را مسئول مربوطه پاسخ می‌دهد و به ‌زودی پاسخ داده می‌شود.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان در پاسخ به این ‌که دانشگاه ایرانیان در چه وضعیتی است، با گفتن این جمله که «نه دیگر، داری مصاحبه را به کنفرانس خبری تبدیل می‌کنی» افزود: ان‌شاءالله در آینده هم صحبت می‌کنم. همه ‌چیز خوب است، خدا را شکر.

پیش از این در خبر مربوط به مصاحبه لاریجانی با روزنامه فرانسوی لوموند آمده بود که وی در مورد چرایی ممنوعیت سید محمد خاتمی از خروج گفته است: من فکر می‌کنم که دولت احمدی‌نژاد در برخی موارد عادات بدی داشت که این هم یکی از آن‌ها بود و فکر می‌کنم که این مسأله به آسانی قابل حل است.

این در حالی است که «ممنوع الخروج» بودن سید محمد خاتمی هیچ‌ گاه ‌‌رسما اعلام عمومی نشد و حتی مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، اول اردیبهشت 89 و به دنبال لغو ناگهانی سفر خاتمی به ژاپن در مصاحبه‌ای تأکید کرد: «آقای خاتمی ممنوع الخروج نشده است‌».

هرچند در آن زمان، محمود علیزاده طباطبایی، وکیل خاتمی در مصاحبه‌ای گفت: «تا جایی که اطلاع دارم، لغو سفر روز گذشته خاتمی به ژاپن به توصیه برخی نهاد‌ها بوده و تاکنون هیچ حکم ممنوع الخروجی برای وی صادر نشده است‌».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  +    =  24